Perangkap Licik DAP Mengena !APa Apa Pun KIta Tunggu Dan Lihat

Beginilah suasana dan keadaannya apabila 3 pihak yang mewakili ideologi politik peribadi atau parti mengaku bersama dan sependapat.

Kehadiran mereka yang mengaku daripada PKR , DAP dan G18 itu sebenarnya merupakan platform awal kononnya untuk membentuk pakatan pembangkang yang baru selepas pemimpin PAS pro DAP ditolak dalam muktamar PAS baru-baru ini.

Malahan Teresa Kok turut melahirkan rasa gembiranya dengan pertemuan terbabit walaupun rasa gembiranya itu agak pelik kerana disusuli dengan rasa hairan.Hairan kerana beliau berpendapat begitu ramai sekali pemimpin progresif dalam PAS bersatu padu !

Maka bertempik soraklah para pimpinan progresif PAS tadi walaupun hakikatnya mereka sekali lagi sedang diperangkap oleh DAP.Realitinya apa yang sedang berlaku adalah kumpulan pro DAP dari PAS ini sedang berdepan dengan situasi terburuk dalam sejarah politik mereka.

Ideologi yang selama ini cuba dipupuk dikalangan ahli PAS tidak lagi diterima apabila kumpulan pro ulama bangkit dan mempertahankan parti itu daripada terus-terusan diliwat oleh sebahagian besar pemimpin PAS yang sudah mula berubah kiblat politiknya.

Malahan jolokan PROGRESIF terhadap kumpulan yang mengaku G18 ini sebenarnya hanyalah sebagai perencah penyedap ramuan politik kerana hakikat sebenar mereka adalah mangsa kepada ketaksuban ideologi politik DAP yang lebih mementingkan kedudukan dan kuasa daripada prinsip dan nilai perjuangan sebelum ini.

Dalam pada itu seluruh pemimpin PAS seharusnya sedar bahawa parti itu sebenarnya telah melakukan satu kesilapan paling besar dalam sejarah politiknya di tanahair.Bersetuju untuk bersama Pakatan Rakyat merupakan satu keputusan yang telah membawa musibah besar bukan sahaja kepada lanskap politik orang Melayu tetapi juga kepada parti PAS itu sendiri.

Kesannya cukup memalukan sehingga PAS sudah sampai ke tahap menjadi PENCACAI kepada PKR dan DAP ! Lihat sahaja apa yang berlaku dengan saf kepimpinan PAS di Pulau Pinang ianya begitu jelas memperlihatkan kepada kita berlakunya jurang tahap kasta politik antara DAP , PKR dan PAS sehingga PAS dan PKR hanya mampu menjadi pak angguk.

Comments

Popular posts from this blog

RUPANYA RAMAI YANG SALAH MANDI WAJIB, INI CARA MANDI WAJIB YANG BETUL

Gadis Melayu 15 Tahun Rela Jadi Hamba Seks Teman Lelaki Kerana Takut Video Sekss Tersebar...Berhati Hatilah Yang DiLuar Sana