Kenapa TAk Sabar Ker Mahfuz!!!!! Apa status kerajaan Selangor... Mahfuz tanya Azmin

Bekas Ketua Penerangan PAS, Datuk Mahfoz Omar mengesa Menteri Besar Selangor Mohamed Azmin Ali menyatakan pendirian berhubung status kerajaan Pakatan  Selangor setelah PAS memutuskan terus menyokongnya mengekalkan kerajaan negeri sedia ada.
Ahli parlimen PAS Pokok Sena itu berkata, penjelasan itu perlu kerana ADUN Kinrara, Teresa Kok sudah memberi bayangan melalui laman sosial 'Facebook' mengenai harapan kepada kelahiran Pakatan 2.0 setelah Muktamar PAS menerima usul memutuskan hubungan dengan DAP bagi mematikan PR.

Menurutnya, dalam masa yang sama Presiden PAS, Datuk Seri Abdul Hadi Awang perlu mengarahkan Pesuruhjaya PAS Selangor, Datuk Iskandar Abdul Samad untuk meminta seluruh Adun PAS terus menyokong Azmin.

"Jika DAP sendiri sudah kata akan ada satu pakatan baharu, Azmin harus nyatakan pendiriannya sekarang supaya sokongan yang diberikan PAS tidak sia-sia atau jadi bahan mainan olok-olok oleh mana-mana pihak," katanya pada media Khamis.

Mahfuz yakin selepas ini sukar bagi PAS dan DAP untuk saling bekerjasama dalam apa jua bentuk pakatan atau hubungan.

"Kedua-dua parti saling bertindak untuk memutuskan hubungan dan krisis yang berlaku dalam PR ini juga menimbulkan persepsi tidak baik kepada rakan parti Pakatan.

"Akan wujud majoriti masyarakat yang sering menimbulkan persepsi negatif sama ada kepada DAP dan PAS," katanya.

Menurutnya, sokongan golongan pengundi teras kepada parti masing-masing itu amat diutamakan berbanding hubungan antara rakan parti.

"Jika pengundi teras sudah hilang kepercayaan kepada parti sendiri akan menyebabkannya turut kehilangan sokongan.

"Sama ada PAS atau DAP masih meneruskan kerjasama, pengundi teras akan mula mempersoalkan tindakan sedemikian dan mula mengaitkannya dengan mengekalkan kedudukan kuasa pemimpin peringkat atasan," katanya.

Comments

Popular posts from this blog

RUPANYA RAMAI YANG SALAH MANDI WAJIB, INI CARA MANDI WAJIB YANG BETUL

Gadis Melayu 15 Tahun Rela Jadi Hamba Seks Teman Lelaki Kerana Takut Video Sekss Tersebar...Berhati Hatilah Yang DiLuar Sana