Wayang Murahan DAP dan PAS

Portal media menganggap Mahfuz Omar buat wayang sahaja kerana Muktamar dan pemilihan kepimpinan PAS semakin hampir pada bulan Jun ini. Dan Abdul Hadi dilihat bakal mengekalkan jawatan Presiden PAS.

Apa pun, tindakan Mahfuz agak menghairankan kerana teguran beliau jelas sudah berbulan-bulan terlambat untuk dibuat terhadap Guan Eng.

Mana tidaknya, sejak dari “Langkah Kajang” lagi, Datuk Seri Abdul Hadi Awang dibelasah kiri kanan depan belakang membawa kepada isu Hudud yang sehingga kini Hadi dipinggirkan, namun suara Mahfuz waktu itu tidak kedengaran. seterusnya

Dalam masa yang sama, Lim Kit Siang DAP seperti anaknya Lim Guan Eng DAP, dilihat cuba mencuit kemarahan rakyat terutamanya ahli-ahli PAS apabila mempertikai kenyataan Abdul Hadi.

Sebelum ini, Lim Guan Eng DAP telah membangkitkan kemarahan orang Islam apabila mengatakan bahawa orang bukan Islam di Pulau Pinang boleh menggunakan kalimah Allah.

Padahal, fatwa larangan ini terpakai ke atas orang bukan Islam di Negeri Pulau Pinang. Dan isu provokatif melampau ini pun belum ada kesudahan. Apa sudah jadi?

Kroni tegar Lim Guan Eng DAP iaitu Lim Kit Siang DAP pula dilaporkan 'terkejut' apabila Presiden PAS itu mewajarkan kemarahannya terhadap penolakan hudud oleh parti itu atas nama Islam.

Katanya, ia satu langkah terkebelakang yang sangat merbahaya dan memecahbelahkan serta boleh menghambat proses membina negara Malaysia yang warganegaranya berbilang kaum, agama dan budaya.

Oleh itu, Lim bertanya, adakah kemarahan terhadap presiden PAS itu juga dibenarkan agama kerana katanya, Hadi berlaku tidak jujur, tidak ikhlas dan khianat kepada Pakatan Rakyat (PR).

"Adakah kemarahan terhadap Hadi dibenarkan, bukan sahaja menurut agama Islam tetapi juga agama-agama lain di dunia, kerana tidak berlaku jujur, tidak ikhlas dan khianat apabila terus menerus melanggar Dasar Bersama PR serta prinsip konsensus PR? seterusnya

Sungguh memualkan apabila veteran tua DAP bercakap tentang 'memecahbelahkan serta boleh menghambat proses membina negara Malaysia'. Malulah.

Apakah beliau lupa dengan tragedi berdarah 13 Mei dan sikap rasis melampau parti DAP hingga ramai yang terbunuh?

Dan menerima hudud atas nama Islam adalah 'satu langkah terbelakang yang sangat merbahaya?

Soalannya, apakah veteran tua DAP ini mahu dasar bersama Pakatan haram Pembangkang ini mengatasi undang-undang syariah Islam?

Dan apakah ahli-ahli dan penyokong-penyokong PAS hanya berdiam diri, memperbodohkan diri dan sanggup perjuangan parti PAS dihina lebih hina daripada sampah sarap?

Jika merujuk kepada pergolakan di antara PAS dan DAP yang sudah lama tanpa kesudahan, jawapannya ialah mereka memang sanggup dihina, diperbodoh dan memperbodohkan diri. Inilah parti PAS yang ada sekarang.

Dan jangan pula kita lupa tentang skandal projek super mega kerajaan Pakatan haram pembangkang bernilai billion ringgit wang rakyat yang masih tidak dijawab.

Comments

Popular posts from this blog

RUPANYA RAMAI YANG SALAH MANDI WAJIB, INI CARA MANDI WAJIB YANG BETUL

Gadis Melayu 15 Tahun Rela Jadi Hamba Seks Teman Lelaki Kerana Takut Video Sekss Tersebar...Berhati Hatilah Yang DiLuar Sana