Kabinet Bayangan Pembangkang Igauan Mat Jenin

Perbalahan PKR dan DAP berhubung pembentukan kabinet bayangan membuktikan Pakatan Rakyat (PR) tiada kesepakatan sasama sekutu mereka, kata Ketua UMNO Bahagian Cheras, Datuk Seri Syed Ali Alhabshee.

"Jika sesama sekutu dalam PR pun tidak sehaluan kerana masing-masing mempunyai agenda tersendiri, bagaimana untuk mereka mentadbir negara ini jika berkuasa," katanya.

Ini kata beliau, memberi gambaran awal bahawa rakyat Malaysia akan menjadi mangsa politik pembangkang jika mereka diberi peluang menguasai Putrajaya.

Katanya, semalam PKR umumkan pembentukan kabinet bayangan tetapi tidak diterima oleh DAP yang turut membentuk kabinetnya sendiri.

Pemimpin DAP, Lim Kit Siang kata beliau, telah menolak kabinet bayangan PKR yang diterajui presiden bonekanya, Datin Seri Dr. Wan Azizah Wan Ismail.

Semalam, pemimpin DAP menegaskan mereka akan menguasai Putrajaya dan membentuk kerajaan walaupun tanpa sekutunya, PKR dan PAS.

Berikutan itu, berlaku pergeseran antara DAP dan PKR yang berkeras dengan kabinet bayangan masing-masing.

Syed Ali menyifatkan kebinet bayangan PKR dan DAP sekadar 'kabinet Mat Jenin' untuk menarik perhatian rakyat.

"Dalam kabinet bayangan DAP, tidak ada seorang pun pemimpin PAS yang disenaraikan, jelas sekali lagi PAS dihina oleh DAP," katanya.

Bagaimanapun beliau berkata, PAS tidak berasa malu walaupun dihina oleh DAP kerana parti itu juga hanya mementinmgkan kuasa politik.

"Pemimpin DAP, PKR dan PAS sebenarnya mabuk kuasa," ujarnya.

Justeru, beliau mengingatkan rakyat agar tidak membiarkan diri mereka menjadi korban politik pembangkang yang rakus untuk menguasai negara ini.

Menyifatkan sebagai helah dan strategi pembangkang, Syed Ali menjelaskan tidak ada sebarang pembaharuan yang mampu dilakukan PR untuk kepentingan rakyat.

"Pembentukan kabinet bayangan yang dimumkan PKR sekadar gimik politik untuk menunjukkan kepada rakyat kononnya parti itu masih popular.

Ini katanya, sokongan sebilangan kecil penyokong sedia ada semakin menurun setelah Ketua Umumnya, Datuk Seri Anwar Ibrahim disabit bersalah meliwat.

Menurut Ketua UMNO Bahagian Cheras itu lagi, bayangan DAP untuk menguasai Putrajaya pada PRU ke-14 akan sekadar igauan semata-mata.

"Mereka kata akan memerintah negara ini pada PRU ke-14 walaupun tanpa sokongan PKR dan PAS, tetapi DAP lupa rakyat yang akan menentukannya.

Kata Syed Ali, keangkuhan dan kesombongan DAP itu bagaimanapun tidak akan menjejaskan sokongan rakyat terhadap UMNO dan Barisan Nasional (BN).

Beliau mengingatkan, tidak ada kewajaran untuk rakyat memilih DAP, parti perkauman untuk mentadbir negara ini.

Dalam perkembangan berkaitan, beliau yang juga Setiausaha Badan Perhubungan UMNO/BN Wilayah Persekutuan berkata, sokongan pengundi bukan Melayu terhadap kerajaan BN semakin meningkat.

"Melihat kepada senario politik sekarang, nampak kecenderungan pengundi bukan Melayu memihak kepada BN," jelasnya merujuk kepada BN Wilayah Persekutuan Kuala Lumpur.

Bagaimanapun ujarnya, UMNO dan BN perlu bekerja keras untuk mengekalkan sokongan tersebut.

"Di Kuala Lumpur, fenomena pengundi Melayu bandar perlu diberikan perhatian kerana pendekatan mereka berbeza dengan negeri-negeri lain," katanya.

Beliau menjelaskan, pengaruh media sosial turut memberi kesan yang besar terhadap sikap pengundi bandar.

Katanya, sogokkan pelbagai maklumat dan penyebaran fitnah serta provokasi pembangkang menjadi ancaman yang perlu dibanteras oleh UMNO dan BN secara lebih aggresif.

"Kita kena bekerja keras bagi memastikan sokongan pengundi terus memihak kepada BN bagi berdepan dengan PRU ke-14," tegasnya.

Beliau turut mengakui ancaman BN di  Kuala Lumpur ialah daripada DAP, parti rasis yang memainkan sentimen perkauman untuk menarik sokongan pengundi bukan Melayu.

Comments

Popular posts from this blog

RUPANYA RAMAI YANG SALAH MANDI WAJIB, INI CARA MANDI WAJIB YANG BETUL

Gadis Melayu 15 Tahun Rela Jadi Hamba Seks Teman Lelaki Kerana Takut Video Sekss Tersebar...Berhati Hatilah Yang DiLuar Sana