Hanya SEORANG MELAYU Dalam Kabinet Bayangan DAP... Itulah Nilai Melayu Di Mata DAP!

 DAP sedikit pun tidak hairan dengan kecaman orang ramai apabila sepucuk surat yang mendedahkan bagaimana RUMAH MAMPU MILIK Kerajaan Negeri Pulau Pinang hanya untuk seorang Melayu berbanding 52 Cina. Dan harga RUMAH MAMPU MILIK tersebut sebenarnya hanyalah MAMPU TENGOK memandangkan harganya melebihi RM300,000.

Barangkali sudah terlalu yakin yang DAP akan menguasai pentadbiran Malaysia pada PRU14 akan datang menerusi persekutuan dengan PKR dan PAS, hari ini, DAP mengeluarkan Kabinet Bayangannya sendiri, sekaligus menyanggah kabinet bayangan yang diutarakan oleh Wan Azizah Wan Ismail sehari sebelumnya. Dan tepatlah sebagaimana yang dinyatakan, DAP adalah Cina Chauvinist memandangkan hampir kesemua portfolio penting didominasi oleh Cina kecuali seorang Melayu dan tiga India.

Hari ini, DAP mengumumkan nama-nama Ahli Parlimennya yang menjadi sebahagian daripada Kabinet Bayangan Pakatan Rakyat. Pengumuman tersebut adalah seiring dengan pengumuman Ketua Pembangkang Wan Azizah Wan Ismail yang menyatakan, Kabinet Bayangan Pakatan akan mengandungi Ahli-Ahli Parlimen dari setiap parti komponen bagi memenuhi setiap portfolio.

Senarai DAP itu mengandungi 18 portfolio dalam bidang penting kerajaan. Terdapat sekurang-kurangnya seorang timbalan bagi setiap menteri kecuali untuk menteri bagi hal ehwal Sabah dan hal ehwal Sarawak.

Pengumuman tersebut telah dibuat oleh Setiausaha Agung DAP, Lim Guan Eng dalam satu sidang media.

Menurutnya, inisiatif tersebut merupakan usaha-usaha komprehensif DAP untuk membebaskan polisi selain perbahasan politik, sama ada di dalam mahupun di luar Parlimen. Menurutnya lagi, mereka mengambil pendekatan pragmatik dan bertanggungjawab untuk membahagi-bahagikan tanggungjawab di kalangan Ahli-Ahli Parlimen DAP. Tujuannya adalah untuk membina sebuah pasukan yang teguh yang menggalakkan penyertaan oleh setiap Ahli Parlimen dan menggalakkan kerjasama antara portfolio yang berlainan.

Senarai dari DAP adalah seperti di bawah:

Comments

Popular posts from this blog

RUPANYA RAMAI YANG SALAH MANDI WAJIB, INI CARA MANDI WAJIB YANG BETUL

Gadis Melayu 15 Tahun Rela Jadi Hamba Seks Teman Lelaki Kerana Takut Video Sekss Tersebar...Berhati Hatilah Yang DiLuar Sana