DAP lah yang paling warak dan kuat iman

 Syerleena Abdul Rashid – gambar bawah – adalah setiausaha Pemuda/i DAP (Dapsy) Bukit Bendera, pengarah pendidikan politik Wanita DAP Bukit Bendera beserta ahli Majlis Perbandaran Pulau Pinang.

Nota: Bukit Bendera ialah kawasan Parlimen Zairil Khir Johari Rencana Syerleena bertajuk, ‘Your faith may be weak, but mine isn’t‘ disiarkan hari ini di blog Lim Kit Siang dan sebelum itu dikeluarkan di TMI (April 24).

Syerleena juga pernah mengkritik khutbah Jumaat yang berjudul, ‘Aurat: Antara Kebebasan dan Maruah Diri‘.

Kata beliau, khutbah yang disediakan JAIS pada 6 Feb 2015 tersebut menyalahkan si mangsa apabila ia membayangkan bahawa usaha mencegah jenayah rogol adalah tanggungjawab kaum Hawa pada khususnya.

Khutbah JAIS itu berpesan:

“Secara tidak langsung pakaian yang menutup aurat dan sopan merupakan antara cara untuk menghindari fitnah, pandangan yang jahat dan menghindarinya dari perkara yang buruk berlaku. Lorong-lorong gejala negatif seperti rogol, zina, sumbang mahram dapat ditutup.”
Bagi Syerleena, mesej disampaikan khutbah yang mengingatkan kepada tutup aurat itu adalah “immoral, thoughtless and depraved” (tidak berakhlak, kurang berakal dan bejat). Rujuk, ‘Stop bullying women, rape has nothing to do with aurat’ — Syerleena Abdul Rashid

Comments

Popular posts from this blog

RUPANYA RAMAI YANG SALAH MANDI WAJIB, INI CARA MANDI WAJIB YANG BETUL

Gadis Melayu 15 Tahun Rela Jadi Hamba Seks Teman Lelaki Kerana Takut Video Sekss Tersebar...Berhati Hatilah Yang DiLuar Sana