Alhamdulilah Lah....Itu Yang Ditakuti Oleh DAPIG...Pas Bersedia Gerak Sendiri Jika Keluar Pakatan

KUALA LUMPUR 26 Mei - Pas hari ini menyatakan bersedia untuk bergerak sendiri sekiranya tidak lagi bersama dengan Pakatan Rakyat (PR) kerana parti tersebut telah mempunyai pengalaman sebelum ini.

Presiden Pas, Datuk Seri Abdul Hadi Awang berkata, bagaimanapun beliau yakin bahawa Pas tidak akan bersendirian kerana dasar Parti itu kini adalah bersama masyarakat berbilang kaum.

"Semua kita (Pas) pernah, kita pernah bersendiri, pernah dalam kerajaan, pernah luar kerajaan, biasanya peristiwa lama mungkin tidak akan berulang.

"Konsep kita adalah bersama masyarakat majmuk, tidak boleh bersendirian," katanya kepada pemberita di Lobi Parlimen di sini hari ini.

Sementara itu, ketika diminta mengulas mengenai dakwaan Penasihat DAP, Lim Kit Siang mengenai perpecahan PR yang bakal berlaku dua minggu lagi, Hadi menjelaskan terlalu awal untuk mengetahui perkara tersebut.

Hadi turut menempelak kenyataan Kit Siang kononnya hati beliau kini berpihak kepada Umno.

"Saya tidak boleh sebut perkara akan datang, itu saya tidak tahu, dia tidak tahu hati saya, malah saya juga tidak tahu hatinya, mana kita boleh hati orang.

"Sekarang saya masih bersama Pakatan dan saya masih duduk di tempat yang sama, kita tunggu dan lihat," ujarnya.

Ahad lalu, Kit Siang membayangkan tiga parti komponen dalam pakatan pembangkang iaitu DAP, Parti Keadilan Rakyat (PKR) dan Pas, tidak akan wujud lagi dalam tempoh dua minggu yang sekali gus menggambarkan pakatan tersebut kini di ambang perpecahan.

Pertelagahan antara DAP dan PAS bermula pada era perebutan kuasa Menteri Besar antara Tan Sri Khalid Ibrahim dan Presiden PKR Datuk Seri Wan Azizah Wan Ismail apabila PAS secara terang-terangan tidak menyokong pelantikan Wan Azizah.

Seterusnya PAS terus ditentang DAP apabila usul untuk mengemukakan rang undang-undang persendirian hudud untuk dilaksanakan di Kelantan juga tidak mendapat persetujuan parti Chauvenis itu.

Dan episod perang mulut antara kedua-dua parti itu terus berkumandang di halaman media massa mendedahkan sikap sebenar pemimpin tertinggi Pakatan.

Secara jelas, hudud meretakkan hubungan PAS dalam PR apabila PKR sendiri sehingga kini tidak menyatakan pendirian sebenar berhubung pembentangan hudud yang dirancang PAS

Comments

Popular posts from this blog

RUPANYA RAMAI YANG SALAH MANDI WAJIB, INI CARA MANDI WAJIB YANG BETUL

Gadis Melayu 15 Tahun Rela Jadi Hamba Seks Teman Lelaki Kerana Takut Video Sekss Tersebar...Berhati Hatilah Yang DiLuar Sana