2 Hari Menjelang #PRKRompin, PAS Terus Kempen Solo

ROMPIN 5 Mac - PAS nyata diperlekeh oleh rakan komponen Pakatan Rakyat (PR) sepanjang tempoh berkempen pada Pilihan Raya Kecil (PRK) Rompin yang bermula 23 April lalu.

Wakil DAP dan PKR hanya kelihatan pada sesi penamaan calon sebagai syarat 'tunjuk muka' bahawa tahaluf siyasi antara komponen PR masih berjalan.

Walaubagaimanapun, tidak wajar PKR dan DAP membiarkan PAS bermuram durja sepanjang tempoh kempen yang hanya berbaki dua hari lagi.

Mungkin alasannya untuk memberi fokus kepada PRK parlimen Anwar Ibrahim (Permatang Pauh) yang berjalan serentak dengan PRK Rompin.

Atau mungkin DAP dan PAS masih menyimpan dendam keatas PAS yang juga memboikot PRK Permatang Pauh akibat kelantangan Angkatan Muda Keadilan (AMK) Pulau Pinang mendesak Presiden PAS Datuk Seri Abdul Hadi Awang meletakkan jawatan?

Pasti jua, PAS yang mencalonkan Nazri Ahmad menentang Datuk Hasan Arifin (BN) juga ketandusan pemimpin utama dari partinya sendiri yang samar-samar bayangnya sepanjang tempoh kempen di sini.

Kempen 'Selamatkan Felda' yang dirancang PAS untuk membawa Hadi dan beberapa pemimpin PAS lain di kawasan Felda sekitar Rompin juga dibatalkan diatas sebab-sebab yang hanya diketahui PAS.

Kelibat Hadi hanya kelihatan sekali pada Himpunan Warga Felda, di Keratong 4.

Maka, kempen solo PAS kini lebih menjurus kepada ceramah di beberapa kawasan Rompin dengan melemparkan isu hangat mengenai Cukai Barangan dan Perkhidmatan (GST).

Bagaimanapun, segalanya terserah kepada pengundi untuk memangkah calon pilihan mereka pada 5 mei ini.

Comments

Popular posts from this blog

RUPANYA RAMAI YANG SALAH MANDI WAJIB, INI CARA MANDI WAJIB YANG BETUL

Gadis Melayu 15 Tahun Rela Jadi Hamba Seks Teman Lelaki Kerana Takut Video Sekss Tersebar...Berhati Hatilah Yang DiLuar Sana