Panassss!!! Pakatan Rakyat Perlu Singkir PAS - Saari Sungib

SHAH ALAM 27 April - Ahli Dewan Undangan Negeri (Adun) Hulu Klang Saari Sungib menggesa Pakatan Rakyat (PR) menyingkirkan PAS sekiranya suara akar umbi gabungan tersebut mahukan sedemikian.

Menurut pemimpin PAS yang digantung itu, suara akar umbi dapat diketahui dengan membuat tinjauan menggunakan badan bebas untuk mengkaji situasi dalaman dan mampukah PR menang dalam pilihan raya akan datang.

"Untuk pastikan ia betul atau tidak (suara akar umbi) PR perlu membuat kajian secara menyeluruh melalui badan- badan bebas seperti Merdeka Center atau sebagainya.

"Kalau keputusan kata PAS elok keluar daripada PR maka hendaklah dibuang daripada PR dan satu keputusan tegas perlu dibuat Pakatan," katanya semasa berucap di konvensyen PasMa peringkat Selangor di Shah Alam hari ini.

Saari yang digantung kerana tindakannya yang menyokong Presiden PKR Datuk Seri Dr Wan Azizah Wan Ismail semasa kemelut menteri besar Selangor berkata, kewajaran saranannya itu memandangkan wujudnya suara-suara yang tidak puas hati mengenai tindakan PAS akhir-akhir ini yang sering kali membelakangkan PR.

Beliau berkata, sebelum ini wujud begitu ramai pihak yang tidak puas hati dengan tindakan PAS tetapi tidak menyampaikannya secara terus.

"Sebelum ini ramai yang cakap berlapik- lapik tak berterus terang. Jadi untuk mengelakkan situasi ini berterusan maka lebih elok adanya satu badan yang secara objektif tanpa adanya emosi untuk mengkaji perkara ini.

"Iaitu adakah situasi ini membolehkan PR bergerak ke pilihan raya akan datang dengan kekuatan sedia ada.

"Kerana itu cadangan saya bagi suara yang tidak puas hati kepada pengundi untuk memberitahu sampai bila nak percaya lagi orang yang dah khianat?" katanya yang tidak menamakan pemimpin PAS yang didakwa mengkhianati pengundi.

Dalam ucapannya di konvensyen PasMa Shaari turut mendedahkan Speaker Dewan Undangan Negeri (DUN) Hannah Yeoh dan Adun Damansara Utama Yeo Bee Yin diberi amaran akar umbi DAP tidak akan menyokong mereka sekiranya terus bersama PAS.

Apabila ditanya bagaimana dengan statusnya bersama PAS Saari berkata: "Dijangka pada Oktober ini tetapi saya tidak tahulah nasib saya mungkin bergantung bagaimana laporan berita ini keluar," katanya.

Comments

Popular posts from this blog

RUPANYA RAMAI YANG SALAH MANDI WAJIB, INI CARA MANDI WAJIB YANG BETUL

Gadis Melayu 15 Tahun Rela Jadi Hamba Seks Teman Lelaki Kerana Takut Video Sekss Tersebar...Berhati Hatilah Yang DiLuar Sana