Habis Anak Beranak Kuasai Parti.....Wan Azizah sedia 'pi...mai' di Permatang Pauh

Di Pulau Pinang menang terkenal dengan cakap 'Pi Mai...Pi Mat Tang Tu'.Nampak gaya jika tidak ada pilihan lain nanti macam itu kot jadinya pada pilihanraya kecil Permatang Pauh.
Datuk Seri Wan Azizah Wan Ismail  tidak mahu tolak langsung kemungkinan beliau tidak akan kembali ke kawasan parlimen lamanya.

Pada pilihanraya umum 2004 Presiden PKR itu tanding di situ bila Datuk Seri Anwar Ibrahim masok penjara kes liwat pertama.Selepas menang sekejap pada pilihanraya umum 2008 di situ,beliau melepaskannya untuk bagi laluan kepada suaminya itu bertanding dalam pilihanraya kecil.

Dalam Langkah Kajang dimana PKR nak tendang bekas Menteri Besar Selangor Tan Sri Khalid Ibrahim beliau sekali lagi ambil tempat Anwar yang tidak boleh bertanding pada pilihanraya kecil DUN Kajang tahun lalu.

Cuma usaha Anwar nak tolak beliau jadi Menteri Besar tidak lepas dan ia bagai bulan jatuh ke riba Azmin Ali.Ditemui wartawan di luar sidang Dewan Undangan Negeri Selangor Khamis,Wan Azizah bayangkan beliau sedia ' pi dan mai balik' di Permatang Pauh yakni jadi bidan terjun kalau sudah tidak ada calon lain.

Katanya apapun keputusan muktamad hanya akan diputuskan oleh mesyuarat PKR.Menurut Wan Azizah beliau tidak ada masalah besar tanding di Permatang Pauh kerana ramai yang masih mengenalinya.Jika keputusan dibuat nak letak balik Wan Azizah atau anaknya Nurul Nuha bertanding di situ ia bukan sesuatu yang mengejutkan.

Kalau dulu Kajang pun dari keluarga Anwar ...ini kan pula Permatang Pauh.Spekulasi Wan Azizah bertanding tetap hangat lebih-lebih lagi dengan adanya kekosongan jawatan Ketua Pembangkang di Parlimen yang sebelum ini disandang Anwar.

Untuk masuk dalam senarai calon jawatan berkenaan seseorang itu wajib Ahli Parlimen.

Comments

Popular posts from this blog

RUPANYA RAMAI YANG SALAH MANDI WAJIB, INI CARA MANDI WAJIB YANG BETUL

Gadis Melayu 15 Tahun Rela Jadi Hamba Seks Teman Lelaki Kerana Takut Video Sekss Tersebar...Berhati Hatilah Yang DiLuar Sana