GST IA LEBIH TELUS, LEBIH CEKAP DAN LEBIH BERKESAN DARI SST…!

GST AKAN MENGHAPUSKAN CUKAI BERGANDA YANG DIKENAKAN TERHADAP PENGGUNA2/KONSUMER2 DIBAWAH SISTEM CUKAI SST YANG ADA SEKARANG INI...

Pengguna akan membayar harga yang lebih berpatutan bagi kebanyakan barang dan perkhidmatan berbanding dengan SST.

Bagi perniagaan (maksud disini adalah ‘Supply Chain’), kos dalam menjalankan perniagaan dapat dikurangkan kerana GST yang dikenakan ke atas input perniagaan mereka akan dituntut semula.

Sebagai contoh, di bawah sistem percukaian semasa (SST), kebanyakan pengilang tidak dibenarkan menuntut semula cukai perkhidmatan ke atas telekomunikasi, perakaunan dan perkhidmatan guaman, dan cukai jualan ke atas input tidak langsung seperti peralatan pejabat dan perabot.

Cukai-cukai ini adalah terselindung di dalam harga barang yang dijual. Oleh itu, kos untuk menjalankan perniagaan akan meningkat.

1. Inilah yang dikatakan ‘CUKAI BERGANDA’ oleh sistem SST dan ianya AKAN DIHAPUSKAN melalui GST,

2. GST ADALAH CUKAI SEPERINGKAT SAHAJA dan PENGGUNA SEPATUTNYA AKAN MENIKMATI PENJIMATAN JIKA TIADA MANIPULASI HARGA OLEH PIHAK2 YANG TIDAK BERTANGGUNGJAWAB YANG HANYA BERNAFSUKAN KEUNTUNGAN WANG RINGGIT SEMATA2 UNTUK MENGGAGALKAN USAHA KERAJAAN DALAM MELAKSANAKAN GST DEMI KEPENTINGAN RAKYAT…!

Comments

Popular posts from this blog

RUPANYA RAMAI YANG SALAH MANDI WAJIB, INI CARA MANDI WAJIB YANG BETUL

Gadis Melayu 15 Tahun Rela Jadi Hamba Seks Teman Lelaki Kerana Takut Video Sekss Tersebar...Berhati Hatilah Yang DiLuar Sana