Dr Mahathir Sedia Jumpa Ibu Sirul....Tak Faham Lah Dengan Tun Mahathir Ni?

CYBERJAYA: Bekas Perdana Menteri Tun Dr Mahathir Mohamad sedia bertemu ibu Sirul Azhar Umar, bekas anggota Unit Tindakan Khas (UTK) yang didapati bersalah atas pertuduhan membunuh model warga Mongolia, Altantuya Shaariibuu.

Ibu Sirul menyatakan hasrat untuk bertemu Dr Mahathir selepas beliau secara terbuka mempertikaikan sabitan terhadap Sirul di dalam blognya dengan menyifatkan tindakan tersebut sebagai tidak adil.

"Saya bersedia untuk bertemu dengannya atau sesiapa sahaja," kata Dr Mahathir ketika ditemui pemberita selepas merasmikan persidangan kepimpinan "What Youth Should Know' di sini Sabtu.
Semasa sesi soal jawab di persidangan itu, Dr Mahathir berkata Sirul seharusnya diberi peluang untuk mempertahankan dirinya jika dia bertindak atas arahan ketika membunuh Altantuya.

"Anda tidak boleh menuduh seseorang membunuh kecuali ada bukti. Jelas di sini seseorang itu dibunuh dan seseorang melakukan pembunuhan itu. Dan seseorang telah mengadu bahawa dia diarah untuk melakukannya.

"Soalan yang perlu ditanya suatu ketika dahulu adalah siapa yang memintanya berbuat demikian. Sehingga hari ini tidak ada petunjuk bahawa siapa yang mengarahkannya, tetapi dia perlu diberikan peluang untuk mempertahankan dirinya atau dia akan dihukum gantung," kata Dr Mahathir.

Dr Mahathir turut ditanya oleh seorang peserta sekiranya dia mempunyai sebarang idea berhubung siapa yang meminta Sirul untuk membunuh Altantuya.

“Sirul adalah pengawal peribadi saya semasa saya menjadi Perdana Menteri. Beliau tidak membunuh sesiapa pun ketika itu, jadi ia tidak mungkin saya," katanya dalam nada berseloroh.

Beliau berkata adalah tidak adil untuk mengenakan hukuman gantung kepada Sirul sekiranya dia bertindak mengikut arahan.

Comments

Popular posts from this blog

RUPANYA RAMAI YANG SALAH MANDI WAJIB, INI CARA MANDI WAJIB YANG BETUL

Gadis Melayu 15 Tahun Rela Jadi Hamba Seks Teman Lelaki Kerana Takut Video Sekss Tersebar...Berhati Hatilah Yang DiLuar Sana