Syarikat cina Xin Hwa teguh pendirian mahu langgar arahan Sultan atas alasan cukai dah dibayar...Ini Kurang Ajar Namanya Tu


1.Sektor swasta di negeri Johor dititahkan supaya memberi pelepasan cuti umum kepada pekerja masing-masing sempena Istiadat Kemahkotaan Sultan Johor, Sultan Ibrahim Almarhum Sultan Iskandar, 23 Mac ini.

2.Akan tetapi syarikat cina Xin Hwa telah mengarahkan kepada semua pekerja syarikatnya dengan tidak perlu mengikut titah Sultan kerana beranggapan ia tidak ada kena mengena dengan syarikat beliau.

3.Syarikat cina ini juga turut menyatakan bahawa titah Sultan hanya terpakai kepada Orang Islam sahaja. Mereka berkata, ini selari dengan hujah yang dibawa oleh Eric Paulsen yang pernah menyatakan perkara yang sama sebelum ini.

4.Syarikat cina juga berpendapat cukai yang telah dibayar seharusnya menjadi sebab bahawa bukan mereka yang harus mengikut arahan, tetapi institusi diraja yang perlu memahami akan perkara ini dengan berpandukan cukai yang telah dibayar bahawa mereka mempunyai hak untuk tidak patuh pada titah Sultan.

5.Sehubungan itu, pihak Kerajaan Negeri Johor berharap majikan sektor swasta mengikuti langkah kerajaan negeri dan titah Sultan dengan memberi pelepasan cuti dan tidak terlalu mementingkan keuntungan perniagaan semata-mata.

Comments

Popular posts from this blog

RUPANYA RAMAI YANG SALAH MANDI WAJIB, INI CARA MANDI WAJIB YANG BETUL

Gadis Melayu 15 Tahun Rela Jadi Hamba Seks Teman Lelaki Kerana Takut Video Sekss Tersebar...Berhati Hatilah Yang DiLuar Sana