Siapa DAP Nak Bersuara Kerajaan Terengganu? Berapa Kerusi DAP di Terengganu....Jangan Jadi BODOH Lah DAP

Admin pun Peliklah macam mana PAS boleh join dengan DAP ni....memang Racist danBodoh Sombongnya.Baru dapat kuasa sikit sudah berlagak...Ptuihhh

SATU ketika, Pulau  Pinang kalau boleh nak diasingkan dari Persekutuan Malaysia oleh sesetengah penyokong dan seorang ahli Parlimen DAP dengan menuntut kuasa autonomi.  Nak ada negara dalam negara kononnya, entah model negara mana nak diikut Taiwan atau China, tapi macam Taiwan.

Alasan tuntutan itu adalah kerana DAP perintah Pulau Pinang sekalipun kerajaan DAP tak bercakap apa-apa.  Nampak megah sangat sebab baru dapat perintah satu negeri itu saja pun.  Bila kita cakap, kita kena sergah balik, konon itu negeri mutlak dia, siapa kita nak persoalkan?

Sekarang, kerajaan Terengganu nak adakan garis panduan berpakaian di negeri tersebut, siapa pulak DAP nak sibuk?  Ada berapa kerusi DUN atau Parlimen DAP di Terengganu?  Kosong, zero.

Kelantan pun DAP zero kerusi, tapi dialah yang paling sibuk sekali, apa locus standi dia ada?

Dari sibuk hal negeri lain, lebih baik DAP jaga Pulau Pinang yang nak terlepas tu.  Buktinya, baru-baru ni ada sambutan tahun baru cina sebuah komuniti kaum itu yang terpenting di Pulau Pinang dan buat pertama kalinya Guan Eng dan para Exconya tak dijemput, sebaliknya pemimpin MCA dan Gerakan pulak yang jadi tetamu utama.

Ini membenarkan kenyataan penulis baru-baru ini bahawa dengan Anwar dipenjarakan, DAP berada dalam kedudukan paling sukar dan bahaya kerana tidak ada lagi ‘bakal Perdana Menteri” yang boleh jamin kerusi Timbalan Perdana Menteri untuk cina.

DAP patut bimbangkan yang itu, bukan hal Terengganu dimana DAP tidak ada kepentingan langsung.  Satu kerusi pun takda, jangan kata kalah bertanding, bertanding pun tidak (menunjukkan tidak ada minat), tapi nak sibuk apa yang kerajaan Terengganu nak buat, lantak dialah, DAP sibuk apa?

Rakyat Terengganu pun tak memekak macam DAP.

Orang macam Lim Lip Eng, apa tahu pasal hukum hakam Islam?  Dia bukan Islam  pun tapi sibuk pulak dalam hal-hal orang Islam.

Yang mengaku Islam dalam PAS, PKR mahupun DAP sendiri tak boleh terangkan pada botak ni hukum hakam sembahyang Jumaat dan kelonggaran yang boleh diberikan kepada penguatkuasa untuk tujuan menjalankan penguatkuasaan?

Cakap benda yang dia tak faham ni, bukan sahaja boleh jadi bahan ketawa tapi kalau berterusan, boleh menjejaskan keharmonian kaum di negara kita.  Banyak dah cakap pasal ni tapi entah kenapa takda tindakan.

Comments

Popular posts from this blog

RUPANYA RAMAI YANG SALAH MANDI WAJIB, INI CARA MANDI WAJIB YANG BETUL

Gadis Melayu 15 Tahun Rela Jadi Hamba Seks Teman Lelaki Kerana Takut Video Sekss Tersebar...Berhati Hatilah Yang DiLuar Sana