PENDEDAHAN TENTANG LATAR BELAKANG ANWAR IBRAHIM YANG PERLU KITA TAHU !

Artikel di bawah juga mendedahkan sikap sumpah-sumpah atau chameleon Anwar Ibrahim yang rakyat perlu tahu.

Anda baca :
Sejauh mana anda tahu latar belakang Anwar Ibrahim? Adakah anda salah seorang daripada mereka yang tersinggung berkenaan kes liwat II baru-baru ini? Jangan diperdayakan oleh media dan kempen propaganda yang melindungi sumpah-sumpah sebenar dikenali sebagai Anwar Ibrahim.

Anwar telah mendahului masa dia. Pada dekad yang lalu, beliau mengagumi dan bersimpati dengan extremis seperti Abul Ala Maududi dan Sayyid Qutb – radikal yang mengasaskan Jumaat-e-Islami di Pakistan yang masing-masing menginspirasikan Al-Qaeeda.

Ini ialah Anwar yang banyak orang tidak tahu mengenainya di mana beliau menuruti lelaki yang sanggup mengadakan revolusi kejam menggulingkan susunan politik dan revolusi kejam sedia ada untuk digantikan dengan sebuah dunia berdasarkan undang-undang syariah.

Sebagai seorang remaja yang bencikan radikalisme, Anwar Ibrahim seorang manusia yang biasa-biasa sehinggalah beliau menyambung pelajaran di Universiti Malaya.

Daripada senyap, tenang dan seorang pemuda yang periang, dia menjadi seorang yang fanatik kepada agama dan beberapa perkara telah datang padanya apabila dia menjadi Presiden Persatuan Kebangsaan Pelajar Islam Malaysia, sebuah badan pelajar Islam yang radikal.

Rusuhan 13 Mei 1969 menjadikannya radikal dan beliau bercakap berkenaan revolisioner-revolusioner haluan kiri telah mengaspirasikannya termasuk wira-wira seperti Hebert Marcuse, Frantz Fanon, Ho Chi Minh, Fidel Castro dan Che Guevera di mana dia mempelajari bahawa susunan sosial lama mesti digulingkan sekalipun melalui keganasan. Tanpa berselindung, dia tidak meminta maaf bahawa dia adalah pemberontak dengan satu sebab.

Kuasa mengubah segala-galanya.

Pada 1982, Mahathir menyakinkan Anwar untuk menyertai UMNO maka beliau mengkhianati Abim.

Berbeza dengan ramai orang yang percaya, Anwar tidak “berperang demi negara”. Keutamaan tertingginya ialah mengangkat dirinya dan cita-citanya seumur hidupnya menjadi PM.

Semasa 16 tahun bersama UMNO, pangkat-pangkatnya meningkat dan dia tidak pernah melakukan perubahan positif tetapi mempromosikan budaya naungan dan politik wang.

Malah, anggota keluarganya memperoleh faedah daripada nepotisme DEB.

Pencapaian ‘ketara’ Anwar termasuklah bagaimana dia :

* mempopularkan penggunaan tudung litup di kampus universiti melalui mahasiswa dakwah Yayasan Anda
* menurunkan nilai penggunaan bahasa Inggeris
* menamakan bahasa kebangsaan Bahasa Melayu
* menyegerakan sebuah krisis dengan menghantar penceramah-penceramah bukan Mandarin sebagai penolong kanan SRJK ( C ).

Dia tidak untuk memansuhkan ISA, OSA, Ordinan Darurat atau Akta Hasutan apabila dia berada dalam kabinet. Dia juga tidak mengundurkan sekatan yang dikenakan menerusi Akta Masyarakat dan UUCA.

Semasa kapasiti dia sebagai Menteri Pelajaran dan Menteri Kewangan, dia tidak meninggalkan sebarang pencapaian sebagai satu legasi.

Rakyat Malaysia telah diperdaya ke dalam pemikiran bahawa Anwar ialah penyelamat politik. Nampaknya Anwar akan dimusnahkan dengan dua ironi.

Lelaki yang membawa dia ke dalam UMNO dan membantu dia meningkat kepada jawatan nombor dua dalam Kabinet dan juga lelaki yang mencetuskan kejatuhan dia – Tun Dr Mahathir.

Ramai yang gagal menyedari bahawa sesuatu yang betul-betul salah dengan Anwar bahawa Tun Dr Mahathir menghina dia begitu banyak sehingga dia melucutkan kedudukan Anwar dalam kabinet dan yang lainnya menjadi sejarah.

Mereka berdua telah memalsukan sebuah persahabatan erat sehingga Anwar diberi hak istimewa untuk memberi prebiu manuskrip ‘Dilema Melayu’.

Karpal Singh yang mengecam di Parlimen berkenaan aktiviti homoseksual Anwar (lihat Hansard 22 Okt dan 18 Dis 1997) juga yang mempertahankannya sehingga hari kematiannya.

Di sebalik kezamaanya yang gigih dan maju, Anwar tidak pernah berjaya. Dia mendalangi, merangka, merancang tetapi tidak pernah berpindah dari bayang-bayang TDM dan DS Najib.

Fakta paling menjahanamkan adalah ia sepenuhnya kesalahan Anwar.

Berkali-kali apabila peristiwa timbul, anjing perliharaannya (seperti PKR dan Bersih atau sekutu-sekutu asing seperti Paul Wolfowitz dan John Mallot) akan datang membantunya tetapi dengan sedikit perubahan dengan bantuan CNN.

Cerita sedih Anwar telah merentangi dekad komplot dan politik Malaysia dan akhirnya dari membuat pembaharuan sebenar, menggambarkan atau kebetulan? Rakyat Malaysia perlu tahu ketika ini - FMT

Comments

Popular posts from this blog

RUPANYA RAMAI YANG SALAH MANDI WAJIB, INI CARA MANDI WAJIB YANG BETUL

Gadis Melayu 15 Tahun Rela Jadi Hamba Seks Teman Lelaki Kerana Takut Video Sekss Tersebar...Berhati Hatilah Yang DiLuar Sana