Pembangkang Pakai Sut Hitam Tanda Protes....Ada Kita Kesah Ker

KUALA LUMPUR 9 Mac - Pakatan pembangkang hari ini mengenakan sut serba hitam sebagai tanda protes terhadap larangan hadir ke Parlimen ke atas Ketua mereka, Datuk Seri Anwar Ibrahim.

Larangan tersebut dikeluarkan oleh Jabatan Penjara ekoran Anwar kini menjalani hukuman penjara lima tahun di atas kesalahan meliwat bekas pembantu peribadinya, Siaful Bukhari Azlan.

Ketua Whip ahli parlimen PKR Datuk Johari Abdul berkata, mereka memang sepakat memakai sut hitam sebagai tanda solidariti kepada Anwar yang tidak dibenarkan hadir ke Dewan Rakyat oleh Jabatan Penjara.

Pada perasmian Mesyuarat Pertama Penggal Kedua Parlimen Ke 13, Mac tahun lalu, ahli-ahli parlimen pembangkang juga sepakat memakai long sut hitam.

Mereka bertindak demikian juga sebagai tanda solidariti Anwar yang dijatuhkan hukuman lima tahun penjara kerana kesalahan meliwat pembantunya Mohd Saiful Bukhari Azlan oleh Mahkamah Rayuan, dua hari sebelum persidangan tersebut.

Tindakan itu juga sebagai sokongan kepada Pengerusi DAP Karpal Singh yang bakal berdepan hukuman mahkamah di bawah Akta Hasutan kerana menghina Sultan Perak.

Pada perasmian pagi itu ahli-ahli parlimen pembangkang memakai sut hitam bukannya pakaian rasmi warna putih.

Ahli-ahli parlimen pembangkang turut memboikot majlis jamuan tengah hari di Dewan Banquet Parlimen selepas selesai majlis perasmian  tahun lalu.

Mereka meninggalkan Dewan Rakyat sebaik selesai titah perasmian Yang Di Pertuan Agong.

Comments

Popular posts from this blog

RUPANYA RAMAI YANG SALAH MANDI WAJIB, INI CARA MANDI WAJIB YANG BETUL

Gadis Melayu 15 Tahun Rela Jadi Hamba Seks Teman Lelaki Kerana Takut Video Sekss Tersebar...Berhati Hatilah Yang DiLuar Sana