MYTV DAN TM JALIN KERJASAMA...JOM KITA BAGI SOKONGAN PADU

Pelbagai rungutan pelanggan terhadap Astro selama ini mungkin menjadi sebab mengapa MyTV menjalinkan kerjasama strategic dengan Telekom Malaysia.

Operator penyedia televisyen berbayar Astro didapati gagal memberikan Perkhidmatan tatkala cuaca buruk selain yuran langganan yang tidak mesra pelanggan mahal semenjak ia beroperasi pada tahun 1996.

Dengan keuntungan berbilion ringgit, serial tahun, Astro dilihat bebas berbuat apa sahaja ke atas lebih tiga juta pelanggan memandangkan para pelanggan tidak mempunyai saingan dan pilihan yang lebih baik.

Ia boleh jadi disebabkan pesaing lain seperti iaitu HyppTv dan ABNXcess belum popular di Malaysia. Tambahan pula, pesaing-pesaing lain seperti MegaTV, FineTV dan MiTV dilihat tenggelam dan kurang sambutan pelanggan.

Pun begitu, zaman kehebatan Astro nampaknya dijangka ‘jatuh’ apabila sudah kedengaran cakap-cakap sumber boleh dipercayai membayangkan dunia penyiaran tempatan akan kembali sengit ibarat buku bertemu ruas dalam masa terdekat.

Jalinan kerjasama MyTV dan TM ini juga dikenali sebagai projek Angkasapuri Media City di mana sistem sediada (FTA) yang menggunakan format analog akan ditransformasikan.

Ringkasnya, sistem analog sediada akan diformatkan kepada Penyiaran Televisyen Terrestrial Digital (DTTB), di mana pengguna akan dapat tambahan saluran baharu iaitu 45 saluran definisi tinggi (HD) dan 15 saluran definisi standard (SD).

Menariknya, setiap satu siaran dan saluran tersebut adalah percuma dan pengguna hanya perlu membeli sebuah dekoder khas berharga RM200 dan seramai 2 juta isi rumah yang menerima BR1M tidak perlu membelinya.

Tahniah atas kejayaan Government Transformational Program.

Comments

Popular posts from this blog

RUPANYA RAMAI YANG SALAH MANDI WAJIB, INI CARA MANDI WAJIB YANG BETUL

Gadis Melayu 15 Tahun Rela Jadi Hamba Seks Teman Lelaki Kerana Takut Video Sekss Tersebar...Berhati Hatilah Yang DiLuar Sana