LatheefaKoya samakan Hadi Awang dengan Pengganas ISIS??

Jika sebelum ini seorang wanita melayu dikecam serta diugut bunuh dan rogol oleh orang ramai kerana video mengkritik undang-undang Hudud mahu dikuatkuasakan oleh PAS di Kelantan, apa pula nasib yang bakal menimpa wakil parti dari PKR ini agaknya?

Didalam laman sosial Facebook, wakil Parti Keadilan Rakyat (PKR) Latheefa Koya secara sinis menyamakan Hadi Awang serta PAS di Malaysia dengan Kumpulan ISIS di luar negara.

Latheefa menulis, "Jikalau Hadi berdegil & teruskan agenda enakmennya - apa bezanya dgn ISIS yang berdegil mereka juga adalah pejuang Islam".

Perbuatan Latheefa Koya ini dilihat sebagai satu tindakan yang mahu memburuk-burukkan Hadi Awang serta PAS didalam Pakatan Rakyat. Tambahan pula, enakmen Hudud yang bakal dilaksanakan di Kelantan itu disokong sepenuhnya oleh Umno di negeri berkenaan.

Sebelum ini juga, PAS menerima banyak kecaman dari wakil DAP yang mahukan Hudud digugurkan dari perjuangan Pakatan Rakyat. Tetapi Hadi Awang serta PAS tetap berpegang kepada prinsip perjuangan mereka iaitu melaksanakan Hudud sebagai dasar parti.

Semalam, Timbalan Presiden PKR Azmin Ali mahu PAS mengambil kira pendirian DAP dan PKR didalam Pakatan Rakyat yang tidak mahu Hudud dilaksanakan. Menurut Azmin, beliau tidak menolak Hudud tetapi PAS harus mengikut perjanjian didalam PR yang tidak menjadikan Hudud sebagai agenda mereka.

Comments

Popular posts from this blog

RUPANYA RAMAI YANG SALAH MANDI WAJIB, INI CARA MANDI WAJIB YANG BETUL

Gadis Melayu 15 Tahun Rela Jadi Hamba Seks Teman Lelaki Kerana Takut Video Sekss Tersebar...Berhati Hatilah Yang DiLuar Sana