KHALID SINDIR ANWAR???

emang lawak betul komen yang diberikan oleh Bekas Menteri Besar Selangor yang kena pecat dari PKR ni. Memang nampak sangat gaya dia nak menyindir Si Ketua Penipu tu.

Jika kita baca dari satu sudut, kenyataan ringkas yang dibuat oleh Si Khalid Ibrahim tu memperlihatkan seolah - olah dia 'Bangga' dapat hadir ke perasmian sidang Parlimen semalam.

Kata Khalid, walaupun sekarang dia bergelar Ahli Parlimen Bebas dan ditempatkan dibahagian belakang sekali, itu tidak memberikan sebarang kesan kepada dia secara peribadi.

Setidak - tidaknya, Ahli Parlimen Bandar Tun Razak tu melahirkan rasa bersyukur kerana masih layak untuk dapat menghadirkan diri biarpun kerusi dia ditempatkan dibahagian belakang.
 “Tadi saya hadir ke Majlis Pembukaan Parlimen sesi ke-13. Saya di tempatkan di belakang sekali setelah menjadi Ahli Parlimen Bebas.

 “Alhamdulillah saya masih layak dan boleh hadir selaku Ahli Parlimen Bandar Tun Razak. Semoga ALLAH SWT terus memberi kekuatan dan perlindungan.”

Kenyataan itu dibuat dan dimuat-naikkan dalam status dilaman Facebook miliknya semalam. Memang nampak sangat kenyataan tu menyindir Si Ketua Penipu tu secara tak lansung.

Perlu diingatkan bahawa Si Ketua Penipu tu kini sedang meringkuk didalam penjara dan menjalani hukuman selama 5 tahun kerana didapati bersalah meliwat Bekas Pembantu Peribadinya.

Walaupun kerusi yang disandang oleh Si Ketua Penipu itu masih tidak dikosongkan kerana menunggu keputusan pengampunan DiRaja, namun dia telah kehilangan kelayakan sebagai Ahli Yang Berhormat.

Ianya sesuai dengan peruntukan Perlembagaan yang menetapkan, mana - mana Ahli Parlimen yang dikenakan hukuman penjara lebih dari setahun atau denda sebanyak RM 2000, maka dia akan kehilangan kelayakan tersebut.

Maka, atas sebab itu Si Ketua Penipu tu tak layak untuk hadir ke sidang Parlimen walaupun permohonan telah pun dibuat oleh puak - puak Pakatan Haramjadah tu sebelum ini. Jadi, jangan la diorang nak meroyan tak tentu arah pulak!!!

Comments

Popular posts from this blog

RUPANYA RAMAI YANG SALAH MANDI WAJIB, INI CARA MANDI WAJIB YANG BETUL

Gadis Melayu 15 Tahun Rela Jadi Hamba Seks Teman Lelaki Kerana Takut Video Sekss Tersebar...Berhati Hatilah Yang DiLuar Sana