Desakan DAP ganti Presiden PAS... empunya badan bersuara

Ini peringatan kepada Lim Guan Eng dan sekutunya dalam DAp yang sibuk hendak PAS gantikan presidennya Datuk Seri Abdul Hadi Awang.
Empunya badan dalam sidang media selepas kuliah jumaat di Rusila Marang berkata beliau menyerahkan nasibnya kepada ahli PAS dalam menentukan kedudukannya sebagai Presiden PAS pada pemilihan parti itu Jun depan.

Justeru kata beliau pihak di luar PAS seharusnya tidak mencampuri urusan pentadbiran parti itu yang diterajuinya kini.

"Ahli PAS yang menentukan kedudukan saya dalam kepimpinan PAS, itu hak ahli parti.

"Orang PAS ada pendirian masing masing, orang lain tidak sepatutnya mencampuri urusan pentdbiran PAS," katanya.

Kenyataan itu dilihat sebagai peringatan kepada sekutu PAS dalam pakatan pembangkang khususnya DAP yang tidak mengiktiraf kepimpinannya sebagai Presiden PAS.

Menjelang pemilihan kali ini, wujud usaha untuk menggulingkan Hadi oleh golongan profesional dalam PAS ekoran beberapa keputusannya sebelum ini yang dikatakan membelakangi pakatan pembangkang.

Malah Hadi sendiri sebelum ini berkata beliau sedia dicabar pada muktamar tahunan parti ke-61 Jun depan sekiranya pertandingan itu mendapat sokongan anggota parti.

Beliau berkata selaras dengan Fasal 25 (2) Perlembagaan PAS, jawatan Presiden, Timbalan Presiden dan tiga orang Naib Presiden hendaklah dipilih dan dilantik pada Muktamar Tahunan PAS setiap dua tahun.pembangkang.

Pada 9 Mac lepas, PAS kawasan Kota Baharu mencalonkan Naib Presiden parti itu Datuk Tuan Ibrahim Tuan Man untuk jawatan presiden.

Tuan Ibrahim menolak pencalonan itu dengan mengatakan Hadi tidak perlu ditukar.

Comments

Popular posts from this blog

RUPANYA RAMAI YANG SALAH MANDI WAJIB, INI CARA MANDI WAJIB YANG BETUL

Gadis Melayu 15 Tahun Rela Jadi Hamba Seks Teman Lelaki Kerana Takut Video Sekss Tersebar...Berhati Hatilah Yang DiLuar Sana