Buat lagi! Program pegang anjing kali ni di Pulau Pinang pulak!Nak Suruh Umat Islam DI Malaysia Liberal Ker?

Berlangsung di Penang Times Square, sebuah program seakan ‘Saya ingin memegang anjing’ dilihat telah menular di Pulau Pinang.

Program yang dinamakan ‘Be A Paw Walker’ anjuran NGO Opt To Adopt  bertujuan untuk memfokuskan penjagaan anjing sebagai haiwan peliharaan.
Salah satu gambar yang diterima oleh Mynewshub menunjukkan seorang gadis muslim bertudung sedang memegang erat seekor anjing dan bergambar dengannya.

Tidak faham bahasa gamaknya akak yang pegang anjing dalam gambar ni, kenapa tidak dibuat saja program pegang babi atau  buah dada terus?

Sebagai pencerahan, anjing merupakan salah satu makhluk Allah, Islam tidak pernah memandang keji haiwan ini.

Islam meletakan kaedah sertu apabila terkena najis yang dikategorikan sebagai ‘mughallazah’ ini namun kaedah tersebut bukanlah alasan untuk membolehkan seseorang itu memegang najis mughallazah secara sengaja.

Ia seperti orang yang sengaja melakukan dosa dengan alasan akan bertaubat kemudiannya.

Berbalik kepada program Be A Paw Walker, menurut Facebook Opt To Adopt,  pengendali laman berkenaan dilihat seakan tidak melayan pertanyaan yang dikemukakan berhubung program yang diadakan itu.

Kami masih mencuba untuk mendapatkan pengesahan lanjut berhubung perkara ini.
Terdahulu sebuah NGO telah menganjurkan program ‘I Want Touch A Dog’ yang diadakan tahun lalu yang kemudiannya mengundang kontroversi dan dikecaman hebat oleh masyarakat.
Ramai nitiezen telah pertikaikan program ini, namun masih tiada tindakan sepatutnya diambil oleh pihak yang bertanggungjawab.

Comments

Popular posts from this blog

RUPANYA RAMAI YANG SALAH MANDI WAJIB, INI CARA MANDI WAJIB YANG BETUL

Gadis Melayu 15 Tahun Rela Jadi Hamba Seks Teman Lelaki Kerana Takut Video Sekss Tersebar...Berhati Hatilah Yang DiLuar Sana