Baca dan fahami hati perut Cina DAP ni..

KUALA LUMPUR – Penasihat DAP, Lim Kit Siang mendakwa pembentukan kerajaan perpaduan diantara PAS dan UMNO akan menjadi kenyataan dalam tempoh empat hari lagi.

Dakwa beliau, ia berikutan Ahli Dewan Undangan Negeri (ADUN) Barisan Nasional (BN) pada sidang DUN Kelantan pada Rabu akan menyokong pindaan Enakmen Kanun Jenayah Syariah II (undang-undang hudud).

“MCA dan Gerakan juga berharap komplot itu berjaya supaya pakatan rakyat musnah. Ini adalah senario politik yang rakyat Malaysia akan hadapi dalam beberapa hari lagi,” dakwanya dalam satu kenyataan media hari ini.

Menteri Besar Kelantan, Datuk Ahmad Yakob hari ini dilaporkan berharap ADUN BN akan menyokong pindaan kepada Enakmen Kanun Jenayah Syariah II pada Rabu ini.Ahmad Yakob dipetik berkata, sokongan ADUN BN amat diperlukan oleh PAS bagi memastikan kelancaran perjalanan untuk melaksanakan undang-undang tersebut.

Kata beliau, perjuangan pelaksanaan hukum tersebut perlu diteruskan dan ia merupakan harapan seluruh rakyat Kelantan yang mahukan kadar jenayah dapat dikurangkan dengan terlaksananya hukum Islam.

Kit Siang dalam pada itu mendakwa pihak dalam PAS yang mahukan kerajaan perpaduan berjaya melaksanakan rancangan itu berikutan kematian Mursyidul Am PAS, Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat pada 12 Februari lalu.

“Kematian Nik Abdul Aziz adalah peluang terbaik untuk pembentukan kerajaan perpaduan,” katanya.

DAP sebelum ini memberi amaran PAS tidak lagi akan dilihat sebagai sebahagian daripada pakatan rakyat jika parti itu meneruskan pembentangan rang undang-undang hudud di DUN Kelantan.

Cina DAPIG ni mana senang hati kalo melihat umat islam terutama org melayu bersatu... DAPig lebih berminat melihat org melayu & islam duduk di bawah kepimpinan DAP cth Dyana Sophya tu stakat bekas calon DAP PRK Teluk Intan... jawatan2 penting berpengaruh tak mgkin dipegang oleh bangsa selain cina... percayalah..

Comments

Popular posts from this blog

RUPANYA RAMAI YANG SALAH MANDI WAJIB, INI CARA MANDI WAJIB YANG BETUL

Gadis Melayu 15 Tahun Rela Jadi Hamba Seks Teman Lelaki Kerana Takut Video Sekss Tersebar...Berhati Hatilah Yang DiLuar Sana