Masih ada yang 'buat-buat bodoh' ketika Alvin dan Ali tengah enjoy

Puak ini tentu melompat kalau kata mereka ini biul.Mungkin terpaksa ambil pendekatan buat-buat bodoh.Bila sudah tidak ada jalan lain agaknya itu saja cara untuk buat orang kabur dan tidak nampak jalan cerita sebenar.

Kes Alvin Tan dan Ali Abdul Jalil cukup jelas.Mereka buat salah dan mereka sendiri yang lari lintang pukang.

Kalau setakat lari satu hal.Sudahlah lari...kini mengejek segala macam hal tentang negara ini dan pada masa yang sama terus berlagak macam mereka suci bersih.

Sebuah portal pro pembangkang yang merasa dirinya hebat nampaknya berhempas pulas terus cuba mengangkat martabat Alvin dan Ali sebagai hero konon jadi mangsa sistem kejam negara ini bila kerajaan bertindak membatalkan paspot antarabangsa dua makhlok perosak ini.

Kes aktivis pembangkang Hishamuddin Rais yang pernah lari selama beberapa tahun dan balik semua tanpa paspotnya dibatalkan satu ketika dulu cuba dijadikan contoh konon negara ini dulu lebih baik berbanding sekarang.

Ada peguam pembangkang pula cuba jolok gambarkan kes Akta Hasutan kedua mereka adalah 'kes politik'.

Maka tindakan yang diumum oleh Jabatan Imigresen Isnin lalu diputar untuk mengaitkannya dengan soal kebebasan bersuara dan perbuatan kerajaan menutup pintu negara ini kepada warganegaranya sendiri.

Apa pasal sampai hendak memperbodohnya semua orang dengan taktik buat-buat bodoh itu.

Sejak bila Alvin Tan menjadi aktivis politik kecuali aktivis seks dan gila tayang badan bogelnya di internet.

Cuba puak ini jawab apakah mereka merestui perbuatan kurang ajar Alvin Tan mempersenda bulan Ramadhan orang Islam dengan aksi gambar babinya?

Boleh dijangka jawapan segera mereka sudah tentu...tidak.

Atau apakah kerajaan atau semua orang perlu terus pejam mata dan buat pekak pada perbuatan Ali terus menerus tidak segan silu menghina institusi Istana.

Juga sudah tentu mereka akan kata...tidak.

Apakah kerajaan yang menghalau mereka hingga seorang kini terpaska merempat di Amerika dan seorang lagi di Sweden...jawabnya jelas tidak.

Alvin dan Ali sendiri memilih jalan itu kerana pengecut nak berdepan dengan kes mahkamah atas perbuatan sendiri.

Perbuatan Alvin yang terang-terang persenda agama Islam itu hendak didakwa atas undang-undang apa kalau bukan Akta Hasutan.

Apakah nak tunggu hingga orang Islam negara ini 'mengamuk' jika meneruskan tingkah lakunya baru nak bertindak bertindak terhadap seorang perosak yang tidak ada moral langsung ini ?

Kenapa perlu ada yang rasa sedih dan hendak mengalir air mata sedangkan Alvin dan Ali megah dan sedang palu kompang kegembiraan mereka hidup bebas di sana.

Kata orang kalau nak sokong gerakan pembangkang pun 'tengok-tengoklah' isunya.

Ini kes sundal yang menghina agama orang lain pun hendak dikaitkan dengan hak asasi manusia.
Cuba baca kenyataan betul-betul kenyataan Menteri Dalam Negeri Datuk Seri Dr Ahmad Zahid Hamidi mengenai keputusan batalkan pasport antarabangsa mereka.

Tidak ada sepatah pun sebut Alvin dan Ali disekat untuk kembali ke Malasyia.

Malah beliau yakin satu hari mereka akan kembali ke negara ini.

Apabila ditanya sama ada kerajaan akan menggugurkan kerakyatan Alvin dan Ali, Zahid berkata kerajaan Malaysia tidak sekejam itu.

"Mereka adalah anak kelahiran Malaysia. Tiada pasport sudah cukup menyeksa," katanya.

Cuma katanya kerajaan tidak berhasrat membuat permohonan ekstradisi pada Amerika dan Sweden untuk membawa balik Alvin dan Ali sekalipun Malaysia ada perjanjian ekstradisi dengan dua kerajaan berkenaan.

Bagi kebanyakan orang elok sangatlah kalau begitu halnya.Kata orang buat habis ke beras dan buang masa saja nak angkut balik percuma.

Kini paspot antarabangsa sudah tidak ada.Mereka berdua cuma berstatus sebagai ' pendatang haram' di negara berkenaan.

Ali sudah dapat kad perlindungan politik di Sweden manakala Alvin mungkin tidak lama lagi dapat.

Mereka sendiri bikin...mereka sendiri enjoy.Alvin pun sudah tunnjuk di facebooknya dia kini bebas berbogel di pantai California.Jadi apa isunya di sini?

Comments

Popular posts from this blog

RUPANYA RAMAI YANG SALAH MANDI WAJIB, INI CARA MANDI WAJIB YANG BETUL

Gadis Melayu 15 Tahun Rela Jadi Hamba Seks Teman Lelaki Kerana Takut Video Sekss Tersebar...Berhati Hatilah Yang DiLuar Sana