JANGAN BUAT MALU PUTRAJAYA !

* Putrajaya bandar pelancongan. Pusat Pentadbiran Kerajaan Persekutuan. Sesiapa saja dialu2kan untuk datang. Tak kira siang atau pun malam..

* Putrajaya majoritinya orang Melayu. Berbudi bahasa kebanggaan berzaman. Bumiputera berniaga amat digalakkan. Perlu patuhi beberapa syarat, mohon lesen dll.

* Namun jika ada yang curi2 berniaga, gunakan bahasa yang baik untuk menerangkan kepada mereka kenapa tidak dibenarkan berniaga. Jangan nak berlagak kerana kamu Melayu mereka pun Melayu!

* Penguatkuasa mana yang dimaksudkan dalam kes ini? Jika mereka ialah Penguatkuasa PPJ, saya sendiri akan tanya dengan Presiden PPJ (Tan Sri Aseh Che Mat) apakah penguatkuasa tidak diajar berbudi bahasa sesama bangsa?

* Kepada pegawai2 dipejabat Menteri Wilayah, saya harap perkara ini diambil tindakan segera kerana kita tidak mahu imej Putrajaya dicemari oleh beberapa kakitangan yang tidak beretika ketika menjalankan tugas!

(Kes serupa pernah berlaku diKL. Penguatkuasa DBKL kurang ajar terhadap peniaga Melayu! Jangan berlagak dengan bangsa sendiri tapi menikus dengan bangsa lain! Jangan jadi bangang!)

Comments

Popular posts from this blog

RUPANYA RAMAI YANG SALAH MANDI WAJIB, INI CARA MANDI WAJIB YANG BETUL

Gadis Melayu 15 Tahun Rela Jadi Hamba Seks Teman Lelaki Kerana Takut Video Sekss Tersebar...Berhati Hatilah Yang DiLuar Sana