Gambar ANWAR Dalam Gereja....UNtuk Apa Kah Semuanya INi?




Peristiwa ini berlaku ketika majlis sambutan hari kristmas pada hari Ahad 7hb semalam di Gereja Holy Family, Kajang anjursn Biro Integrasi PKR Nasional.

Ketika berucap dalam majlis yang dihadiri oleh 1,200 orang yang mana 60% adalah cina, 30 india, 9% lain-lain, Azmin Ali menyatakan pendirian kerajaan PR Negeri Selangor untuk meraikan kepelbagaian agama.

Katanya, yang lebih kurang berbunyi... "sebab itu saya tegaskan, the 351 bibles must return back to church. And i promise, you (Kristian) will not alone, we (PKR) will with and behind you all the time. Don't worry, you can keep on my words"...sambil disambut dengan tepukan gemuruh.

Sementara itu, Anwar Ibrahim mempolitikkan serangan yang diterimanya ketika datang ke gereja tersebut ketika kempen PRK DUN Kajang kira-kira sepuluh bulan lalu.

Dia memutarbelitkan dengan berkata inilah cara berpolitik di Malaysia menggunakan isu agama dan kaum yang perlu ditentang oleh rakyat pelbagai kaum. Anwar turut menyatakan bahawa dia tidak bimbang di-ambil gambar berlatarbelakangkan palang Jesus dibelakang pentas gereja ini.

Yang sesatnya, Anwar menyebut tentang persamaan antara Islam dan Kristian dan mengambil contoh pemimpin Turki sesat wal dajjal Kamal Attartuk yang tidak membezakan antara Islam dan Kristian untuk meraih keamanan yang tulin.

Hai contohnya ... baik sekali.

Diakhir ucapannya, Anwar turut menyentuh isu perlembagaan dengan mempersoalkan Bajet 2015 di Parlimen yang hanya beri pengecualian cukai kepada badan-badan Islam tapi tidak pada badan-badan agama Hindu, Buddha, Kristian dan agama lain.

Jelas dia bermain sentimen ugama dalam politiknya untuk membakar semangat anti Islam dikalangan orang Kristian dan mengajak mereka memberontak terhadap kerajaan BN.

Comments

Popular posts from this blog

RUPANYA RAMAI YANG SALAH MANDI WAJIB, INI CARA MANDI WAJIB YANG BETUL

Gadis Melayu 15 Tahun Rela Jadi Hamba Seks Teman Lelaki Kerana Takut Video Sekss Tersebar...Berhati Hatilah Yang DiLuar Sana