Dr Mashitah Bercakap Tentang Artis Berhijrah, Abby Abadi Pula Yang Panas Kenapa?

Setelah lama menyepi, Abby Abadi tiba-tiba bersuara mempertahankan golongan artis yang telah berhijrah..kononnya, Dr Mashitah menghina artis kerana berhijrah...sekali baca artikel yang dikeluarkan oleh Lidah penjilat PAS ini, aku syak ada sesuatu yang tidak kena..apa tidaknya Dr. Mashitah seorang agamawan Wanita UMNO menghina golongan artis yang berhijrah..

Dengar pun dah sumbang..lepas tu mengarutlah si Ustazah Abby Abadi mengatakan Dr Mashitah lebih elok komen tentang rancangn televisyen dari komen tentang artis...tak ada angin tiba-tiba saja Abby Abadi sudah goyang...

Mungkin sebab terlalu banyak makan cili sebab itu kot yang membuatkan Abby meraung kepedasan...oke..kita tengok apa komen Ustazah Datuk Dr. Mashitah komen tentang tohmahan sesat Abby Abadi ini...
Q : Datuk Menghina Artis Hijrah..Apa Komen Datuk?

Sebenarnya saya nak bagitahu kenyataan saya telah diputar belit oleh beberapa pihak atas nama politik…yang cuba mengatakan saya menentang artis-artis yang berhijrah..
Sebenarnya dalam ucapan saya ini menceritakan tentang kekeliruan sebagai salah satu daripada agenda dan strategi terancang daripada pihak musuh termasuklah mengelirukan institusi ulama’ itu sendiri..

Yang mana saya menyebut mana-mana orang yang berhijrah termasuk artis, mereka boleh berkongsi tentang pengalaman mereka, mereka boleh berkongsi dengan masyarakat tentang harapan mereka tetapi mereka tidak boleh mengeluarkan hukum..kerana mereka bukanlah orang layak menguluarkan hukum hakam tentang Islam itu sendiri..

So saya rasa saya sudah clearkan dalam hal ini..Cuma kenyataan itu diputar belitkan.."saya tidak bersetuju dengan penghijrahan artis"..saya rasa ini adalah satu fitnah terbesar cuba dilakukan oleh setengah-setengah pihak yang mempunyai agenda politik..
Q : Artis seperti Abby Abadi dan Aisyah melenting..apa komen Datuk?

Siapa makan cili dia teras pedas..pada saya itulah yang saya nak komen..kalau artis yang berhijrah kemudian tidak mengeluarkan sebarang kenyataan-kenyataan yang berunsur menghukum mana-mana pihak..menghina mana-mana parti politik..pada saya dia tidak perlu untuk merasa gusar…
Tentang Abby Abadi melenting bila ditegur ini bukan pertama kali.sebelum ini Ustaz Azhar Idrus pun ada memberi komentar tentang Artis hijrah tentang Artis..tapi tak semena-mena Abby Abadi melenting..walhal Ustaz Azhar Idrus tak ada pula sebut nama dia..tiba-tiba dia melenting...bawah ini buktinya..

Comments

Popular posts from this blog

RUPANYA RAMAI YANG SALAH MANDI WAJIB, INI CARA MANDI WAJIB YANG BETUL

Gadis Melayu 15 Tahun Rela Jadi Hamba Seks Teman Lelaki Kerana Takut Video Sekss Tersebar...Berhati Hatilah Yang DiLuar Sana