Bye bye Ali...melalaklah sampai tua..Ha ha ha Padan Mukanya..Jadi Pelarian Lah

"Good riddance. Don't ever come back," itu kata Khairy Jamaluddin di laman twitternya sindir aktivis pembangkang Ali Abdul Jalil yang nak tunjuk bangga umum dia sudah dapat kad perlindungan politik di Sweden.
Melihat gelagat kurang ajarnya pasti ramai akan kata elok dan cantik sangatlah.Ada di Malaysia pun buat semak saja.Biarlah dia syok sendiri di sana.

Paling tidak kalau Ali kesunyian nanti boleh rakan sewaktunya Alvin Tan yang kini sembunyi di Amerika tolong hiburkannya di angin lalu dengan posting dan aksi lucahnya.

Siapa tahu blogger seks yang sudah terang-terang persenda agam Islam juga nanti akan dapat kad perlindugan politik seperti dia.

Selain hobi tayang badan bogel dan aksi seksnya,banyak lagi isu-isu kebebasan Alvin boleh diperjuangkan di negara Uncle Sam itu termasuk kes polis tembak kulit hitam yang sedang membara di sana.

Budak Ali yang cabut lari dari kes mahkamah hina institusi Istana ini kata melalui kad perlindungan politik dia sudah tidak tertakluk bawah undang-undang Malaysia.

Dia nak tunjuk hero konon tak ada hal sebab sudah dapat kad perlindungan politik itu selepas Jabatan Imigresen Isnin umum batalkan paspot antarabangsanya dan Alvin.

Katanya kini dia bawah lindungan undang undang PBB dan perjanjian Dublin (asylum agreement).

Seperti biasa dia meneruskan maki hamum terhadap Istana,kerajaan dan sistem perundangan Malaysia.

Apa lagi pengecut ini nak kata.Ada tiga kes mahkamah dibawah Akta hasutan yang menunggunya kalau balik Malaysia.

Kalau Ali merasakan apa yang dia buat hingga sangkut kes bawah akta itu tak patut,bolehlah putar balik setiap patah kata-katanya sewaktu menghina Istana.

Nasib baik Ali rakyat Malaysia,kalau di Thailand misalnya yang cukup sensitif pada kehormatan dan nama baik Raja mereka,sudah lama dia bercuti rehat dalam penjara gelap.

Sweden adalah negara bebas.Mungkin nanti kalau ada yang tidak kena dengan sistem kerajaan negara itu bolehlah dia minta pedoman dari rakannya,Adam Adli bagaimana nak mengajak orang sana keluar di jalanan guling kerajaan.

Jangan lupa pada kes pegawai Pelancongan Malaysia dan isteri yang kena penjara gara-gara didakwa 'terlebih sikit' dalam nak mendidik anak secara tegas.

Kalau di Malaysia ia mungkin tidak jadi hal.

Lain padang lain belalang.Pokok pangkalnya tiada kebebasan mutlak dimana-mana sekalipun dalam dunia ini.

Apapun bye...bye Ali....selamat melalak sampai tua.

Comments

Popular posts from this blog

RUPANYA RAMAI YANG SALAH MANDI WAJIB, INI CARA MANDI WAJIB YANG BETUL

Gadis Melayu 15 Tahun Rela Jadi Hamba Seks Teman Lelaki Kerana Takut Video Sekss Tersebar...Berhati Hatilah Yang DiLuar Sana