Sial Jer Tony Pua: Bangkit Isu Anak Syarikat 1MDB Pula

KUALA LUMPUR 19 Nov - Selepas Dewan Rakyat menutup kes 1Malaysia Development Berhad (1MDB), Ahli Parlimen Petaling Jaya Tony Pua mencabar Menteri Kewangan membangkitkan isu anak syarikat 1MDB pula.

Menurut Pua, beliau mempertikaikan kegagalan anak syarikat 1MDB menyerahkan laporan kewangan mereka kepada Suruhanjaya Sekuriti Malaysia (SSM).

"Saya mengharapkan Ahmad membuat tuduhan sekali lagi di Dewan Rakyat dan berkemungkinan saya boleh membawa beliau sekali lagi ke Jawatankuasa Hak dan Kebebasan sekali lagi," kata Pua pada satu sidang media di lobi Parlimen hari ini.

Ahmad semalam di laman mikro Twitter miliknya berkata, Pua harus di bawa ke jawatankuasa berkenaan kerana mengelirukan Dewan Rakyat berhubung kenyataannya mengenai anak syarikat 1MDB.

"Perkara ini amat penting dan saya akan bangkitkan ketika perbahasan di peringkat jawatankuasa untuk Kementeri Perdagangan Dalam Negeri, Koperasi, dan Kepenggunaan (KPDNKK) berkenaan kegagalan syarikat-syarikat ini berdasarkan tempoh masanya," kata Pua.

Comments

Popular posts from this blog

RUPANYA RAMAI YANG SALAH MANDI WAJIB, INI CARA MANDI WAJIB YANG BETUL

Gadis Melayu 15 Tahun Rela Jadi Hamba Seks Teman Lelaki Kerana Takut Video Sekss Tersebar...Berhati Hatilah Yang DiLuar Sana