Saya Mangsa, Bukan Saiful - Anwar...Habis Saiful bukan mangsa ker?

PUTRAJAYA: "Saya adalah mangsa, bukan Saiful," demikian luahan Datuk Seri Anwar Ibrahim selepas pasukan pendakwaan selesai menyampaikan hujah penggulungan terhadap rayuannya di Mahkamah persekutuan pada Selasa.

Tambah Anwar, beliau terus dibebankan dengan isu DNA yang dibangkitkan pihak pendakwaan untuk dipadankan dengan profil 'Lelaki Y' yang ditemui pada tubuh pengadu, Mohd Saiful Bukhari Azlan.

"Kenapa pula saya yang kena (beri DNA). Beban pembuktian adalah di pihak pendakwa. Saya adalah mangsa. Selama ini anda kata Saiful adalah mangsa, tapi tidak...sayalah mangsa," katanya kepada pemberita di Kompleks Istana Kehakiman di sini, Selasa.

Selain itu, Anwar turut mempersoalkan hujah pihak pendakwaan berhubung profil DNA asing yang ditemui pada dubur Mohd Saiful Bukhari yang dikatakan berkemungkinan milik bekas doktor Pusrawi, Dr Mohd Osman Abdul Hamid.

Menurut Anwar, pihak pendakwaan sepatutnya memanggil Dr Osman untuk dilakukan ujian DNA untuk dipadankan dengan profil asing tersebut.

"Saya nak tekankan pandangan saya, ini perbicaraan jenayah bukan pidato politik. Kalau betul dianggap begitu (DNA asing milik Dr Osman), mengapa pendakwa tak panggil beliau beri keterangan.

"Kenapa tak ambil dan siasat DNA beliau. Sekarang jadi fitnah pula terhadap Dr Osman," katanya.

Mengulas lanjut, Anwar berkata, beliau yakin pasukan pembelaan mampu untuk mematahkan hujan pasukan pendakwaan pada prosiding yang akan disambung pada Khamis ini.

Comments

Popular posts from this blog

RUPANYA RAMAI YANG SALAH MANDI WAJIB, INI CARA MANDI WAJIB YANG BETUL

Gadis Melayu 15 Tahun Rela Jadi Hamba Seks Teman Lelaki Kerana Takut Video Sekss Tersebar...Berhati Hatilah Yang DiLuar Sana