PROVOKASI NEO-KHAWARIJ MUDA DI PWTC PETANG SEMALAM




سَيَخْرُجُ قَوْمٌ فِي آخِرِ الزَّمَانِ أَحْدَاثُ اْلأَسْنَانِ سُفَهَاءُ اْلأَحْلاَمِ يَقُولُونَ مِنْ خَيْرِ قَوْلِ الْبَرِيَّةِ لاَ يُجَاوِزُ إِيمَانُهُمْ حَنَاجِرَهُمْ يَمْرُقُونَ مِنْ الدِّينِ كَمَا يَمْرُقُ السَّهْمُ مِنْ الرَّمِيَّةِ فَأَيْنَمَا لَقِيتُمُوهُمْ فَاقْتُلُوهُمْ فَإِنَّ فِي قَتْلِهِمْ أَجْرًا لِمَنْ قَتَلَهُمْ يَوْمَ الْقِيَامَةِ (رواه البخاري)

"Akan keluar suatu kaum diakhir zaman, ORANG-ORANG MUDA USIANYA, PENDEK AKALNYA, MEREKA BERKATA-KATA DENGAN SEBAIK-BAIK PERKATAAN MANUSIA (al-Qur'an. atau hadis, atau perkataan baik yang bertolak belakang pengertiannya) yang tidak melampaui kerongkongan mereka (tidak masuk ke dalam hati mereka). Mereka keluar dari agama seperti keluarnya anak panah dari busurnya. Maka, di mana saja kamu menjumpai mereka, perangilah, karena di dalam memerangi mereka terdapat pahala di hari Kiamat bagi yang melakukannya." (HR. Bukhari)

Oleh : AJ

Petang tadi, lepas solat Jumaat aku dengar khabar bahawa ada kumpulan yang menggelarkan diri mereka sebagai 'GAMIS' telah berarak dari Masjid Pekeliling untuk merempuh PWTC bagi 'menyerahkan' sendiri suatu memorandum. Namun sayangnya, seperti juga Anwar Ibrahim yang rajin main belakang, pepuak mereka ini juga pun sama main ikut belakang bilamana memorandum diserahkan dibelakang PWTC.

Dalam masa yang sama, aku bila melihat gelagat puak-puak, aku mula terfikir... Dimanakah pemimpin mereka? Apakah tidak ada pemimpin-pemimpin mereka baik dari Wakil Rakyat DUN atau Parlimen yang boleh melaksanakan 'tanggungjawab' tersebut?

Bukankah ADUN dan Ahli Parlimen tugasnya membawa dan membantu menyelesaikan masalah rakyat? Tetapi apa sudah jadi kepada pakatan pembangkang pelik pulak. Penganut-penganut mereka dipaksa menyelesaikan sendiri masalah yang mereka hadapi. Sedangkan adun-adun dan MP-MPnya pula berseronok dan bersejuk-sejuk di banggunan Parlimen.

Lebih menarik, mereka terpaksa gunakan kaum wanita sebagai 'perisai' mereka. Cmonlah... Takkan nak hantar memorandum pun nak kena suruh perempuan jadi perisai? Nampak sangat bacul kat situ.

Dan mengenai GAMIS, mereka ni merupakan kader PAS dalam kampus yang menggunakan nama Mahasiswa dan Islam. Macam mana aku tau? Sebab aku dulu pun bersama mereka.

Apa-apa pun, aku nak ucap syabas dan tahniah kepada pemuda UMNO kerana melayan para pelajar pointer paras hidung ini dengan jayanya. Sayangnya...Hanya pelajar Melayu sahaja yang kelihatan....Yang INDIA dan CINA sibuk memenuhkan perpustakaan.


Baca selanjutnya: Kat Sini

Comments

Popular posts from this blog

RUPANYA RAMAI YANG SALAH MANDI WAJIB, INI CARA MANDI WAJIB YANG BETUL

Wajib Baca....8 perkara Lee Kuan Yew akan lakukan jika memerintah Malaysia