ORANG MELAYU TAKUT BERCAKAP MENGENAI BANGSA KERANA BIMBANG DICAP RASIS - TUN DR. MAHATHIR


Melayu tidak berani bercakap

"Saya dapati pihak parti lawan terutamanya parti seperti DAP telah berjaya mengalihkan perjuangan daripada kepentingan bangsa kepada kepentingan yang tidak berasas kepada bangsa sehingga menjadikan sesiapa yang bercakap berkenaan dengan bangsa akan dicap sebagai rasis.Yang malangnya orang Melayu terbawak-bawak dengan kemungkinan mereka dicap sebagai rasis dan dengan itu mereka tidak nampak bahawa orang yang menegur yang berkata mereka rasis mereka sendiri adalah rasis. Sebab itu mereka membuat teguran.

Kerana mereka buat teguran itu kepentingan bangsa mereka. Tetapi oleh kerana orang Melayu tidak begitu berani ataupun tidak begitu bijak untuk menunjuk kepada perasaan rasis orang yang menegur ini. Maka kita sampai kepada satu tahap yang kita tidak berani bercakap dengan berkenaan dengan orang Melayu, kerana kita takut buat satu kesalahan. Inilah yang menjadi masalah sekarang ni. Ini satu dilema Melayulah yang baru..."

Comments

Popular posts from this blog

RUPANYA RAMAI YANG SALAH MANDI WAJIB, INI CARA MANDI WAJIB YANG BETUL

Gadis Melayu 15 Tahun Rela Jadi Hamba Seks Teman Lelaki Kerana Takut Video Sekss Tersebar...Berhati Hatilah Yang DiLuar Sana