Inilah Sifat Sifat Melayu .......Kita Hari Ini?

Segelintir orang Melayu terutama Melayu yang menyokong PR bukan boleh melihat orang Melayu lain lebih kaya, lebih maju, lebih ternama, lebih pandai dan macam2 lagi lebih daripadanya. Ada je yang diselongkar demi untuk memburuk2kan orang tersebut dan juga untuk dijadikan cerita supaya orang lain pun akan turut sama sepertinya mendengki orang lain. Yang peliknya mereka ni hanya berdengki terhadap orang Melayu sahaja.

Mereka tak pulak dengki kepada orang bukan Melayu, tokey dan billionaire bukan Melayu.

Harga simen, batu, besi, pasir, kayu dan lain2 mahal ..... mereka tak pulak membenci tokey2 dan billionaire bukan Melayu yang menjadi pemilik syarikat barang2 tersebut.

Harga Astro semakin mahal ..... mereka tak pulak membenci tokey dan billionaire yang menjadi pemilik syarikat Astro tersebut.

Caj talian dan internet DIGI, Maxis, Hotlink mahal berbanding negara lain ..... mereka tak pulak membenci tokey2 dan billionaire bukan Melayu yang menjadi pemilik syarikat TELCO tersebut.

Harga rumah semakin mahal ..... mereka tak pulak membenci tokey2 dan billionaire bukan Melayu yang menjadi pemilik syarikat perumahan tersebut.

Dan macam2 lagi barang2 keperluan harian, spare part, pakaian, barang letrik dan lain2 mahal ..... mereka tak pulak membenci tokey2 dan billionaire bukan Melayu yang menjadi pemilik syarikat dan kilang barang2 tersebut.

Syed Mokhtar membayar zakat pendapatan di atas pendapatan dan keuntungan syarikatnya. Beliau juga membayar cukai pendapatan. Tapi billionaire dan taukey2 tak bayar zakat pendapatan. Cukai pendapatan pun mereka tidak mau bayar. Ada je cara nak menipu supaya cukai yang dikenakan sedikit. Walhal pendapatan berpuluh ribu sehari atau berjuta2 sehari.

Syed Mokhtar memberikan sumbangan2 lain seperti membina lebih 60 buah masjid di seluruh dunia, Nik Aziz sepanjang menjadi MB pun hanya sebuah je dapat buat masjid.

Jadinya macai2 PR ..... cermin lah diri sendiri dulu jangan suka mengata atau mendengki orang lain. Orang lain ada juga jasa dan sumbangan. Korang zakat atau cukai pendapatan pun tak bayar.

Comments

Popular posts from this blog

RUPANYA RAMAI YANG SALAH MANDI WAJIB, INI CARA MANDI WAJIB YANG BETUL

Gadis Melayu 15 Tahun Rela Jadi Hamba Seks Teman Lelaki Kerana Takut Video Sekss Tersebar...Berhati Hatilah Yang DiLuar Sana