BIASISWA ADALAH WANG RAKYAT..BUKAN MILIK JPA ATAU UMNO:- FAHMI ZAINOL..!!

Pemimpim Mahasiswa,Fahmi Zainol mempersoalkan cadangan JPA utk menarik balik biasiswa yg diterimanya.

Menurut Fahmi Zainol,biasiswa yg diperolehinya merupakan wang eakyat dan bukan milik mana2 Jabatan Kerajaan mahupun parti politik seperti UMNO.

Skg saya (Fahmi Zainol) lihat kerajaan syok sendiri.Duit ini drp rakyat bukan tajaan drp kerajaan.'HAK BIASISWA INI KPD RAKYAT,JADI RAKYAT YG ADA KUASA DAN PIHAK JPA TIDAK BOLEH SEWENANG-WENANGNYA MENARIK BALIK BIASISWA TERSEBUT'.

Saya tak hina kerajaan malah itu adalah fakta.Saya juga cerita ranking rasuah negara ini paling tinggi dan itu juga fakta,kenapa kerajaan rasa terancam kalau tak betul..!!

Fhami Zainol diancam oleh JPA utk menarik balik biasiswanya ekoran menganjurkan program pidato Anwar Ibrahim di Universiti Malaya pd 30 Oktober lalu.

JPA dlm kenyataannya juga menyatakan rasa tidak senang dgn kenyataan 'negatif' dan 'provokatif' terhadap kerajaan dgn mengaitkan tindakannya dgn 'Umbrella Revolution' Hong Kong dan rusuhan pelajar di Indonesia.

Fahmi Zainol menyatakan beliau sebagai Ketua Mahasiswa yg dilantik berperanan utk mengkritik perbuatan salah kerajaan.

Saya rasa bersalah kalau saya tak buat kerja.Saya dlantik oleh mereka yg mengundi saya,mereka mengharapkan saya utk menentang kezaliman,saya mempunyai peranan yg besar jada rasa ketika saya ada kuasa ini saya perlu jalankan tugas saya dgn sebaik mungkin.

SAYA AKAN DISOAL DIAKHIRAT NANTI,INI MASA SAYA UTK MELAKUKAN APA YG TELAH DIAMANAHKAN OLEH MEREKA YG MEMPERCAYAI PERJUANGAN SAYA..!!

Ini komen saya terhadap Fahmi Zainol...Kamu diberi biasiswa utk belajar bukan utk berpolitik..!!
Kamu dilantik menjadi Presiden Persatuan Mahasiswa Universiti Malaya utk bukan utk mengkritk kerajaan tatapi utk kebajikan pelajar Universiti Malaya.

Jika kamu mengatakan biasiswa kamu dtg drp duit rakyat..!! Rakyat tak suruh kamu berpolitik,rakyat suruh kamu belajar.Jika kamu mahu berpolitik,silakan berhenti menjadi pelajar dan ceburkan diri kamu dlm arena politik..!!

Soal kamu akan disoal di akhirat nanti,itu bukan alasan utk kamu menghasut pelajar dan berpolitik..!!

Comments

Popular posts from this blog

RUPANYA RAMAI YANG SALAH MANDI WAJIB, INI CARA MANDI WAJIB YANG BETUL

Gadis Melayu 15 Tahun Rela Jadi Hamba Seks Teman Lelaki Kerana Takut Video Sekss Tersebar...Berhati Hatilah Yang DiLuar Sana