Anggota Tentera Bunuh Osama Didedahkan

Portal berita Mail Online dalam laporan eksklusifnya mendedahkan nama seorang anggota tentera elit yang bertanggungjawab membunuh individu paling dikehendaki di dunia iaitu Osama bin Laden.

Rob O'Neill yang bakal ditemubual oleh saluran televisyen Fox News pada akhir bulan ini didedahkan identitinya oleh Mail Online selepas portal itu terlebih dahulu menemubual bapanya.

O'Neill, 38, yang dianggap sebagai hero bakal menamatkan perkhidmatan sebagai tentera setelah berkhidmat selama 16 tahun.

Dia merupakan bekas tentera dari unit SEAL dan bertanggungjawab membuat serbuan di tempat persembunyian Osama di Abbottobad, Pakistan pada 2 Mei 2011.

Hometown boy: Rob O'Neill is a native of Butte, Montana, and joined up after he was jilted by a sweetheart. He remains proud of his roots in the West

Dalam serbuan itu, O'Neill dikatakan telah melepaskan tembakan tepat di dahi Osama untuk membunuh pemimpin yang didakwa bertanggungjawab terhadap insiden 9/11.

Bapa anggota tentera itu, Tom O'Neill yang ditemubual Mail Online berkata,"Ramai orang bertanya kepada saya, adakah kami tidak bimbang dengan kedatangan kumpulan militan Isis (Negara Islam Iraq dan Syria) selepas Rob menjadi orang awam.

"Saya berkata telah meletakkan tanda di pintu supaya mereka (Isis) datang untuk mendapatkan kami."

Comments

Popular posts from this blog

RUPANYA RAMAI YANG SALAH MANDI WAJIB, INI CARA MANDI WAJIB YANG BETUL

Gadis Melayu 15 Tahun Rela Jadi Hamba Seks Teman Lelaki Kerana Takut Video Sekss Tersebar...Berhati Hatilah Yang DiLuar Sana