Saari gesa PKR, DAP 'maafkan' PAS...Apa Hal PAS Ni...MElutut Plak?

SUNGAI BULOH: ADUN Hulu Kelang Saari Sungib dilaporkan menggesa DAP dan PKR 'memaafkan' PAS di atas perilaku parti itu dalam menangani krisis jawatan Menteri Besar Selangor.

Saari adalah antara dua ADUN PAS yang diselar oleh presiden parti itu Datuk Seri Abdul Hadi Awang kerana menyokong Datuk Seri Dr Wan Azizah Wan Ismail untuk menyandang kerusi MB itu.

“Bagi pihak parti saya, saya memohon maaf. Saya amat berharap anda semua boleh memaafkan PAS,” kata beliau pada majlis kutipan derma di sini malam tadi.

Beliau menggesa penyokong DAP dan PKR untuk mengorak langkah ke depan dalam memperkasakan semula Pakatan Rakyat bagi menghadapi pilihan raya umum ke 14, lapor Malay Mail.

Saari dan ADUN Morib Hasnol Baharuddin dirujuk kepada Jawatankuasa Pusat PAS selepas mereka dikatakan menyanggah Hadi dan Majlis Syura apabila menyokong Wan Azizah bagi jawatan MB.

Tindakan  mereka membolehkan  presiden PKR itu mendapat sokongan majoriti dalam DUN Selangor  dengan sokongan baki 13 ADUN PKR dan 15 ADUN DAP.

Bagaimanapun  Sultan Selangor akhirnya memilih timbalan presiden PKR Azmin Ali menjadi MB baru,  menggantikan Tan Sri Abdul Khalid Ibrahim yang dipecat PKR di atas tuduhan tidak berwibawa.

Hadi dan Majlis Syuara menyifatkan Wan Azizah tidak layak menjadi MB dan sebaliknya mencadangkan tiga nama lain termasuk Pesuruhjaya PAS Selangor Iskandar Samad untuk jawatan itu.

Pada muktamar PAS lalu, Hadi dilapor menyifatkan dua ADUN itu sebagai barua dan dibeli oleh PKR.

Saari dan Hasnul mempertahankan tindakan mereka menyokong Wan Azizah sebagai  mempertahankan kewibawaan Pakatan Rakyat dan PAS sendiri.

Comments

Popular posts from this blog

RUPANYA RAMAI YANG SALAH MANDI WAJIB, INI CARA MANDI WAJIB YANG BETUL

Gadis Melayu 15 Tahun Rela Jadi Hamba Seks Teman Lelaki Kerana Takut Video Sekss Tersebar...Berhati Hatilah Yang DiLuar Sana