PESTA ARAK, KHALID DISERANG DEWAN ULAMA PAS!!!

 Ketua Dewan Ulamak PAS Negeri Melaka, Zulkifli Ismail Muhammad membidas Ahli Parlimen PAS Shah Alam, Khalid Abdul Samad berkaitan dengan Pesta Arak ‘Oktoberfest’

 “Pemimpin-pemimpin PAS sepatutnya mempunyai pendirian yang jelas dalam ucapan dan tindakan berpandukan Islam dan bukan berpandukan akal yang lemah, apabila bercakap soal hukum. 
 "Mereka sepatutnya membawa rahmat kepada manusia dan bukan menjerumuskan mereka ke dalam budaya ketagihan arak yang merosakkan manusia. 

 "Islam datang untuk membimbing seluruh manusia, bukan orang-orang Islam sahaja. Membimbing dengan wahyu dan ilmu, bukan dengan akal yang menyesatkan. "

Atas pandangan itu, Ketua Dewan Ulama PAS Melaka itu juga menyeru agar Rejim Pakatan Selangor pimpinan Azmin Ali mengharamkan pesta tersebut kerana ianya dianggap KEJI dari sudut syariat Islam.

Pandangan dan luahan itu telah disiarkan dalam laman media sosial Nasa Tantawi yang turut mendapat kecaman terhadap tindakan yang telah dilakukan oleh Khalid Samad.

Secara kesimpulannya, mereka menganggap tindakan yang dilakukan oleh Si Khalid Samad tu sebagai satu tindakan yang KEJI yang dilihat hanya sekadar menghalalkan pesta tersebut.

Tapi, apa nak heran. Ini bukan kali pertama Si Khalid Samad tu ambik tindakan sedemikian.

Comments

Popular posts from this blog

RUPANYA RAMAI YANG SALAH MANDI WAJIB, INI CARA MANDI WAJIB YANG BETUL

Gadis Melayu 15 Tahun Rela Jadi Hamba Seks Teman Lelaki Kerana Takut Video Sekss Tersebar...Berhati Hatilah Yang DiLuar Sana