Anwar Baruakan Mahasiswa Lagi....Macam Tak Ada Tempat Lagi Kah?

Dalam satu artikel yang dikeluarkan oleh portal milik DAP, Roketkini.com . Naib Pengerusi DAP, Theresa Kok mengecam tindakan UM menghalang program bersama Ketua Pembangkang, Anwar Ibrahim yang dianjurkan Persatuan Mahasiswa universiti berkenaan.

Teresa berkata Anwar berhak berucap dimana2 atas kapasiti beliau sebagai seorang wakil rakyat dan ketua pembangkang di Parlimen Malaysia.

Kenyataan yang dikeluarkan oleh mana2 pemimpin pembangkang dalam mempertahankan Anwar lebih2 lagi dengan keputusan penghakiman kes liwat 2 yang tinggal sehari saja lagi memang boleh dijangka. Segala isu akan sengaja diperbesarkan bagi meraih simpati rakyat.

Bagi penulis, tindakan UM adalah wajar berdasarkan 'history record' Anwar yang cukup bijak menyusun kata2 menghasut pelajar untuk memberontak.

Kalau kita perhatikan sekarang, sokongan orang ramai terhadap Anwar semakin merosot, kalau dulu sekiranya ceramah politik beliau mampu menarik ribuan manusia, keadaan sekarang adalah berbeza sama sekali..kadang-kasang yang hadir pun ratusan orang saja.

Dari segi sokongan di kalangan PR sendiri pun kita boleh lihat dah ramai yang tolak Anwar, lebih2 lagi sejak isu penggantian MB Selangor.

Anwar kini mungkin terdesak untuk mendapatkan sokongan. Beliau perlukan 'gelombang' yang pernah dicipta pada tahun 1998 dulu.  Bila ada 'gelombang' seperti ini, mungkin pada beliau keputusan mahkamah pada 28hb nanti dapat dipengaruhi.

Mungkin sedar sokongan terhadap beliau semakin berkurangan, idea mempergunakan mahasiswa untuk kepentingan beliau diolah semula, cuma Anwar lupa mahasiswa zaman sekarang tak sama macam zaman dulu.

Majoriti lebih sayangkan masa depan sendiri melainkan beberapa ekor barua yang dah 'diasuh' sejak awal lagi.

Dalam menuju status negara maju, majoriti mahasiswa lebih bimbangkan masa depan dan karier mereka. Mereka lebih bimbangkan samada mereka akan dapat pekerjaan bila dah habis belajar lagi. Kalau yang habis belajar pun susah nak dapat kerja apa lagi yang kena buang universiti.

Entah apa yang diracun atau ada 'deal' antara beliau dengan Presiden Persatuan Mahasiswa UM, Fahmi Zainol sehinggakan pelajar itu rela memperjudikan status sebagai mahasiswa UM.

Bagi penulis, sekiranya Persatuan Mahasiswa UM itu benar2 mahu mengadakan program bersama Anwar, buat saja di mana2 lokasi luar dari UM. Tak perlu guna kemudahan universiti untuk jadi tempat mengapi apikan mahasiswa.

Comments

Popular posts from this blog

RUPANYA RAMAI YANG SALAH MANDI WAJIB, INI CARA MANDI WAJIB YANG BETUL

Gadis Melayu 15 Tahun Rela Jadi Hamba Seks Teman Lelaki Kerana Takut Video Sekss Tersebar...Berhati Hatilah Yang DiLuar Sana