WARGA ASING KURANG AJAR, LABEL POLIS DENGAN PERKATAAN BIADAP DI FB

Wow, semakin biadap warga asing kat negara ni. Seorang dari mereka, Aldo Zahra, dipercayai warga Indonesia, dengan sesuka hati saja memanggil polis Malaysia dengan sesuatu yang sangat biadap. Baca saja status di atas, siapa tak menyirap kan?

Dia memuat status berkenaan di laman Facebook Persatuan TKI Malaysia Anti Diskriminasi. Dia membuat kenyataan itu berdasarkan tindakan anggota polis yang memeriksa dokumen dan permit warga asing di dalam bas RapidKL.

Dia menyuruh semua 'sahabatnya' supaya berhati-hati ketika berada di negara ini. Korang dah datang duduk kat tempat orang, bahasa tu jaga la sikit. Tak perlu la nak guna kata-kata biadap kat orang sini.

Ini adalah contoh warga asing yang biasa membawa masalah kepada negara kerana mereka ini jenis yang tak reti-reti nak hormat orang tempatan.

Jika sebelum ini warga Malaysia yang menghina polis dikenakan tindakan undang-undang, kenapa tidak yang ini?

Bagaimanapun ada juga diantara mereka yang tahu adab apabila datang ke negara orang contohnya searang saudara ini yang mana selepas tersebarnya berita ini lalu dimuatnaikkan satu status di laman sosial

Comments

Popular posts from this blog

RUPANYA RAMAI YANG SALAH MANDI WAJIB, INI CARA MANDI WAJIB YANG BETUL

Gadis Melayu 15 Tahun Rela Jadi Hamba Seks Teman Lelaki Kerana Takut Video Sekss Tersebar...Berhati Hatilah Yang DiLuar Sana