Mat Taib yang mencari roh didalam PAS mengertak pimpinan PAS serta majlis Syura Ulamak agar tidak keluar dari Pakatan Rakyat.

Menurut Mat Taib,

PAS akan rugi besar dan akan kehilangan banyak undi khususnya dari golongan Cina DAP, jika parti itu memilih untuk bersendirian tanpa meneruskan " Tahalul Siyasi " yang dilihat tidak memberi impak besar kepada parti itu.

Malah satu kajian rambang yang dibuat oleh badan bebas menyebut, 75 % ahli PAS berharap agar PAS tidak lagi bersama gabungan Pembangkang itu yang dilihat cukup mencemarkan imej PAS selaku parti yang ditubuhkan untuk memperjuangkan Islam.
Pada Admin,

Pandangan Mai Taib terlalu " bias " kerana PKR dan DAP yang akan hilang banyak undi jika PAS meneruskan desas desus untuk keluar dari Pakatan Pembangkang yang tersebar dari mulut kemulut pimpinan Pas sejak akhir akhir ini.

Keluarnya PAS jika itu benar benar terjadi bermakna hasrat DAP untuk memerentah negara ini melalui proxsi tinggal kenangan..Dalam melaksanakan " Tahalul Siyasi ", PAS tidak mendapat apa apa keuntungan pun.

Malah gagal menjadi parti dominan didalam gabungan pembangkan itu,
DAP dan PKR dilihat cukup licik menjalankan agenda mereka sehinggakan PAS menjadi sekadar penumpang didalam Pakatan Rakyat.
Langkah tidak lagi berada didalam PR boleh dijadikan medan bagi PAS memilih pemimpin yang setia kepada parti,

bukannya berketuakan Anwar Ibrahim...
Tindakan PAS menyenarai 3 calon dari PAS bagi jawatan MB Selangor, satu isyarat jelas yg perlu difahami oleh Anwar Ibrahim dan Lim Guan Eng sert kuncu masing masing..

Apa langkah seterusnys bagi PAS.
Tepuk dada tanya selera.

Comments

Popular posts from this blog

RUPANYA RAMAI YANG SALAH MANDI WAJIB, INI CARA MANDI WAJIB YANG BETUL

Gadis Melayu 15 Tahun Rela Jadi Hamba Seks Teman Lelaki Kerana Takut Video Sekss Tersebar...Berhati Hatilah Yang DiLuar Sana