Mat Sabu Akui Berjuang Atas Dasar Sosialis?

Mat Sabu mahu kembali ke zaman silamnya iaitu golongan sosialis kanan.

Beliau menyatakan bahawa beliau masuk PAS pada awalnya bukan kerana kesedaran Islam tetapi kerana mahu perjuang demokrasi.

Demokrasi barat adalah bercanggah dengan Islam dari sudut falsafah dan aqidah tetapi amalan dalam demokrasi boleh diterima sebagai satu kaedah dan bukan falsafah.

Kini Mat Sabu bersama Hishamuddin Rais untuk meneruskan projek golongan sosialis yang belum selesai. Sebelum ini BERSIH 1.0, 2.0, dan 3.0 adalah antara usaha bersama Mat Sabu dan Hishamuddin Rais.

Mat Sabu, Anwar Ibrahim dan Ibrahim Ali ditahan ISA 1974 kerana Demonstrasi Baling. Hishamuddin Rais lari ke Russin dan kemudian ke England.

Hishamuddin Ris sudah kembali ke tanah air dan kini merrancang aktiviti demontrasi jalanan bersama Mat Sabu serta membantu Anwar merealisaskan visi mahasiswa 70an, iaitu tumbangkan kapitalis.

Dalam pemilihan AJK PAS Pusat di Muktamar 2012, Mat Sabu mendapat sokongan tinggi dari golongan Anwariyun untuk memberi undi kepadanya bagi menjatuhkan Ustaz Nasaruddin bagi merebut jawatan Tim Presiden PAS pada tahun 2012 apabila Husam gagal merampasnya dari Ustaz Nasa pada tahun 2009.

Baru-baru ini Mat Sabu telah mengarahkan YB Shaari Sungip dan YB Hasnol untuk buat akuan sumpah (SD) untuk menyokong DSWA sebagai MB. Tindakan Mat Sabu adalah di luar amal jamaie dalam PAS. Mat Sabu sudah hilang wala dan taat pada kepimpinan PAS dan jamaah PAS.

Comments

Popular posts from this blog

RUPANYA RAMAI YANG SALAH MANDI WAJIB, INI CARA MANDI WAJIB YANG BETUL

Gadis Melayu 15 Tahun Rela Jadi Hamba Seks Teman Lelaki Kerana Takut Video Sekss Tersebar...Berhati Hatilah Yang DiLuar Sana