DAP Lancar Kempen Pisahkan Sabah,Kit Siang dan Dyana Lim Terlibat.

Pasukan keselamatan telah pun mengenal pasti pihak tidak bertanggungjawab yang cuba menghasut rakyat negara ini agar menuntut supaya Sabah keluar dari Malaysia. Menteri Dalam Negeri, Datuk Seri Dr. Ahmad Zahid Hamidi ketika mengesahkan perkara itu bagaimanapun enggan mendedahkan secara terperinci kerana pihak polis akan membuat pengumuman mengenainya.

DAP telah melancarkan 3 kempen iaitu Impian Sabah untuk tarik undi pendalamana, Batu Sumpah melibatkan isu otonomi, dan Kempen mengesa keputusan RCI dikemukakan.
Kit Siang mengikut gerak rentak Jeffrey Kitingan apabila menuntut dijawab kenapa Laporan Cobbold Commission 1962 untuk pembentukan MALAYSIA hanya mengambil masa 7 bulan untuk dikemukakan namun keputusan RCI dicapai tempoh 2 tahun setengah dari kelulusan parlimen belum ada keputusan dikemukakan.

Nampaknya DAP sedang berusaha untuk memecahkan Sabah dan sarawak dari Malaysia untuk memudahkan DAP menguasai Semenanjung Tanah Melayu.

Comments

Popular posts from this blog

RUPANYA RAMAI YANG SALAH MANDI WAJIB, INI CARA MANDI WAJIB YANG BETUL

Gadis Melayu 15 Tahun Rela Jadi Hamba Seks Teman Lelaki Kerana Takut Video Sekss Tersebar...Berhati Hatilah Yang DiLuar Sana