APA NI PAS? SALAH SENDIRI PUN NAK KATA SALAH UMNO KE?

Bila selalu sangat kita salahkan orang lain, padahal sebenarnya kita tahu semua masalah berpunca dari diri kita sendiri, akhirnya Allah Taala buka aib kita dan tunjukkan yang kita adalah penipu.

Barangkali itulah yang berlaku kepada Naib Presiden PAS, Salahuddin Ayub dan Pesuruhjaya PAS Johor, Tuan Haji Aminulhuda Hassan.

Kelemahan sendiri sepatutnya diakui. Kegagalan menjelaskan bayaran sepenuhnya kepada pemilik tanah SUTERA MALL sepatutnya tidak perlu dipersalahkan UBN. Mengapa pula perlu digunakan alasan yang begitu lemah semata-mata untuk menutup cerita kelemahan kita yang sebenarnya?

Muktamar Agung Ke-60 PAS sepatutnya diadakan di Johor. Ini bukan perancangan dua tiga hari. Ini perancangan yang dibuat sekurang-kurangnya 3 bulan. Sudah tentulah segala persediaan telah dibuat, termasuklah bayaran sewa kepada pemilik tanah.

Jangan bodohkan ahli-ahli PAS dengan kenyataan retorik sebegitu rupa. Surat daripada Sutera Mall sudah cukup untuk menjelaskan siapa sebenarnya yang bersalah.

Dah memang patutlah Menteri Besar Johor tidak peduli dan tidak melayan utusan dari PAS kerana yang hendak bermuktamar adalah PAS, bukannya UBN. Yang hendak menyewa tanah tersebut adalah PAS, bukannya UBN. Kalau kita sendiri pun, kita akan berpegang teguh kepada perjanjian yang dibuat. Takkanlah selepas kita berjanji dan bersetuju, tiba-tiba kita nak salahkan pihak lain yang tidak ada kena-mengena dengan perjanjian itu semata-mata kerana kita gagal melunaskan hutang RM50,000 yang peringatannya telah diberikan sebanyak tiga kali?

Daripada kita asyik menyalahkan UBN semata-mata untuk berlepas diri daripada ketidakmampuan dan ketidakcekapan kita, lebih baik kita bermuhasabah dan mencari jalan untuk memperbaiki kelemahan tersebut.

Dah terlalu kerap sangat dah perangai Anwar Ibrahim ini kita asyik ulang-ulang.

Jemaah PAS bukannya bodoh kesemua. Yang bodoh tu cumalah golongan penjilat dan penyembah Anwar Ibrahim dan Lim Guan Eng sahaja.

Comments

Popular posts from this blog

RUPANYA RAMAI YANG SALAH MANDI WAJIB, INI CARA MANDI WAJIB YANG BETUL

Gadis Melayu 15 Tahun Rela Jadi Hamba Seks Teman Lelaki Kerana Takut Video Sekss Tersebar...Berhati Hatilah Yang DiLuar Sana