AKSI BIADAP SEMASA LAGU NEGARAKU DIMAINKAN

Dalam gambar di bawah jelas menujukkan dua orang anak muda berbangsa Cina yang enggan berdiri untuk menyanyikan lagu Negaraku semasa ianya dimainkan dalam sebuah panggung wayang.kenapa masih ada lagi yang tidak mahu menghormati lagu kebangsaan? Adakah mereka sedar bahawa mereka masih lagi berada di Malaysia dan menghormati lagu kebangsaan bukan sahaja diamalkan di negara ini malah di seluruh dunia.

Dalam kes seperti diatas, dua orang anak muda yang dikatakan berketurunan Cina tidak mahu berdiri bagi menyanyikan lagu Negaraku, tapi sebab apa?

Adakah mereka merasakan itu tidak perlu? Atau sengaja hendak tunjuk keras kepala sebab lagu tu berbahasa Melayu?

Kita selalu mendengar ada dikalangan orang orang Cina yang memperjuangkan sekolah jenis kebangsaan Cina dan mereka ini meminta pelbagai lagi kemudahan contohnya hak sama rata dikalangan rakyat Malaysia.

Satu lagi persoalan disini, adakah mereka yang biadap sebegini layak untuk digelar sebagai rakyat Malaysia dan adalah layak untuk mereka ini berdiri sebaris untuk memperolehi apa yang dituntut oleh mereka?

Comments

Popular posts from this blog

RUPANYA RAMAI YANG SALAH MANDI WAJIB, INI CARA MANDI WAJIB YANG BETUL

Gadis Melayu 15 Tahun Rela Jadi Hamba Seks Teman Lelaki Kerana Takut Video Sekss Tersebar...Berhati Hatilah Yang DiLuar Sana