Respect Lah Berani Belasah Anwar !!!! Luar Biasa, Namakan Isteri Sebagai Calon Tunggal MB

KUALA LUMPUR 29 Ogos - Anggota Jawatankuasa PAS Pusat, Nasrudin Hassan Tantawi secara sinis membidas tindakan Datuk Seri Anwar Ibrahim mencalonkan isterinya yang juga Presiden Parti Keadilan Rakyat (PKR) sebagai calon tunggal menteri besar Selangor.

Beliau yang juga Ahli Parlimen Temerloh berkata, ada pendapat tokoh ulama yang menolak wanita menjadi pemimpin utama bagi kerajaan negeri.

"Berdasarkan nas dan khilaf perbahasan ulama melantik wanita bagi mengetuai sebuah kerajaan negeri sebagai perkara biasa.

"Tetapi apabila ada pihak yang hanya mahu isterinya sahaja menjadi menteri besar bagi sebuah kerajaan negeri tanpa khilaf dan tidak perlu diperbahaskan lagi kerana ia keputusan yang muktamad, maka ini adalah satu perkara luar biasa," katanya dalam posting terbaharu akaun Facebook miliknya hari ini.

Semalam, Anwar yang juga Ketua Umum PKR berkata, keputusan menamakan Datuk Seri Dr Wan Azizah Wan Ismail sebagai calon tunggal menteri besar Selangor yang baharu, adalah muktamad.

Ketua Pembangkang itu juga mahu semua pihak, termasuk PAS menerima keputusan yang dimuktamadkan pada mesyuarat Majlis Presiden Pakatan pada 17 Ogos lepas.

Rabu lalu, pihak istana dilaporkan menitahkan supaya parti-parti komponen Pakatan untuk mengemukakan lebih banyak nama calon menteri besar sebelum atau pada 3 September ini.

Bagaimanapun, PKR dan DAP bertegas akan hanya menyokong Wan Azizah untuk jawatan itu itu.

Comments

Popular posts from this blog

RUPANYA RAMAI YANG SALAH MANDI WAJIB, INI CARA MANDI WAJIB YANG BETUL

Gadis Melayu 15 Tahun Rela Jadi Hamba Seks Teman Lelaki Kerana Takut Video Sekss Tersebar...Berhati Hatilah Yang DiLuar Sana