Lagi Penghinaan, Dakwa Sultan Selangor Lanun....Ini Kurang Ajar Patut Dikenakan Tindakan Tegas

KUALA LUMPUR 25 Ogos - 'Keyboard warrior' Facebook dilihat masih tidak mendapat pelajaran dari kes-kes lepas dengan masih menggunakan laman sosial sebagai medium untuk mencemar perlembagaan negara.

Terbaru, pengguna Facebook menggunakan identiti Hu Long menghina Sultan Selangor, Sultan Sharafuddin Idris Shah dengan menyifatkan baginda sebagai 'gangster berketurunan Bugis yang berkuasa mengawal pihak lawan yang lemah.

"Hari ini baginda menentukan siapa yang patut menjadi Menteri Besar dan mengelak dari kemarahan orang awam dengan bersembunyi di negara asing mengelak mandat rakyat Selangor.

"Berani dia lari dan bersembunyi dan tidak bertemu Wan Azizah yang mempunyai mandat majoriti rakyat Selangor," katanya.

Posting tersebut turut menghasut orang ramai untuk menggulingkan pentadbiran Sultan dan menggantikannya dengan sistem demokratik yang mewakili rakyat.

"Saya fikir kita perlu hapuskan dinasti lanun diraja tidak guna dab menggantikannya dengan perwakilan pilihan raya demokrasi oleh rakyat, jadi kerajaan oleh rakyat untuk rakyat boleh dibentuk di Selangor, menjadi contoh kepada Malaysia," ujarnya lagi

Comments

Popular posts from this blog

RUPANYA RAMAI YANG SALAH MANDI WAJIB, INI CARA MANDI WAJIB YANG BETUL

Gadis Melayu 15 Tahun Rela Jadi Hamba Seks Teman Lelaki Kerana Takut Video Sekss Tersebar...Berhati Hatilah Yang DiLuar Sana