Isu MB: Hormati Kuasa Sultan Selangor...Betul Ker?Bila Keputusan Tak Boleh menerima kenyataan

SHAH ALAM: Semua pihak perlu menghormati kuasa Sultan Selangor, Sultan Sharafuddin Idris Shah untuk menyelesaikan isu kedudukan menteri besar selepas Tan Sri Abdul Khalid Ibrahim hilang sokongan majoriti.

Timbalan Presiden Parti Keadilan Rakyat (PKR), Mohamed Azmin Ali berkata, buat masa ini isu calon alternatif tidak seharusnya dibincangkan sebelum Sultan Sharafuddin mengeluarkan titah berhubung perkembangan di Selangor.

"Kita telah mendapat majoriti, jadi sekarang terpulanglah kepada kebijaksanaan tuanku sultan melihat semua dokumentasi untuk membuat keputusan.

"Bagi saya kita perlu menghormati proses dan terpulang kepada tuanku untuk ambil keputusan dalam masa terdekat," katanya ketika ditemui pada Kongres Nasional PKR ke-10 di sini, Sabtu.

Ditanya sama ada Pakatan Rakyat perlu mendapatkan 13 lagi Surat Akuan Bersumpah (SD) daripada Ahli Dewan Undangan Negeri (Adun) PAS, Azmin berkata buat masa ini tiada keperluan untuk berbuat demikian.

Jelas beliau, memadai dengan 30 SD yang dipersembahkan kepada Sultan Selangor sebelum ini yang ditandatangani 13 wakil rakyat PKR, 15 daripada DAP dan dua lagi daripada PAS.

Berhubung dakwaan kononnya PAS akan menghantar surat berasingan kepada Sultan Selangor bagi menamakan calon lain selain Datuk Seri Dr Wan Azizah Wan Ismail, Azmin menolak khabar angin itu.

"Itu dakwaan tidak berasas kerana Jawatankuasa PAS Pusat telah ambil ketetapan yang cukup jelas dan tegas iaitu yang pertama untuk kekal dalam Pakatan Rakyat.

"Keduanya mereka tak akan tuntut kerusi menteri besar dan kekalkan di tangan PKR serta bersetuju untuk menukar Tan Sri Khalid dengan Dr Wan Azizah...itu sangat jelas," katanya.

Comments

Popular posts from this blog

RUPANYA RAMAI YANG SALAH MANDI WAJIB, INI CARA MANDI WAJIB YANG BETUL

Gadis Melayu 15 Tahun Rela Jadi Hamba Seks Teman Lelaki Kerana Takut Video Sekss Tersebar...Berhati Hatilah Yang DiLuar Sana