Bangangnya Tak Reti Bahasa apa....Anwar Arah PAS Sokong Azizah

KUALA LUMPUR 27 Ogos - Ketua Pembangkang Datuk Seri Anwar Ibrahim menegaskan sekali lagi kepada PAS supaya menyokong pencalonan Presiden PKR Datuk Seri Dr Wan Azizah Ismail sebagai calon menteri besar menggantikan Tan Sri Khalid Ibrahim.

Menurut Anwar, PKR dan DAP hanya bersetuju untuk mengemukakan Azizah sebagai menteri besar dan PAS perlu menyokong cadangan tersebut sebagai rakan komponen Pakatan Rakyat (PR).

Semalam, Sultan menitahkan setiap parti komponen PR mengemukakan lebih dari dua calon untuk dipertimbangkan sebagai menteri besar selepas Khalid.

Jelas Anwar, ketika pencalonan Khalid pada 2013, PR hanya menghantar satu nama iaitu Khalid sungguhpun pada awalnya istana menitahkan lebih satu nama perlu dihantar untuk dipertimbangkan.

Oleh itu, katanya PKR dan DAP akan mempersembahkan pencalonan Wan Azizah untuk dipertimbangkan Sultan sejajar dengan konvensi yang diamalkan oleh Pakatan Rakyat dalam tahun 2013.

Ini katanya lagi memandangkan Wan Azizah sudah mendapat sokongan majoriti sekurang-kurangnya 30 orang Ahli Dewan Negeri.

Comments

Popular posts from this blog

RUPANYA RAMAI YANG SALAH MANDI WAJIB, INI CARA MANDI WAJIB YANG BETUL

Gadis Melayu 15 Tahun Rela Jadi Hamba Seks Teman Lelaki Kerana Takut Video Sekss Tersebar...Berhati Hatilah Yang DiLuar Sana