Serang hendap sebelum sahur


AHLI keluarga Allahyarham Ab Rajah tidak dapat menahan sedih di Hospital Semporna, semalam.
Semporna: Lapan suspek bersenjata yang menyerang hendap dua anggota Pasukan Polis Marin (PPM) di Mabul Water Bungalow Resort, Pulau Mabul, malam kelmarin, disyaki kumpulan sama yang gagal dalam cubaan menculik penternak ikan pada 7 Julai lalu.

Siasatan awal Kawasan Keselamatan Khas Pantai Timur Sabah (ESSCOM) percaya serangan hendap itu ada kaitan cubaan mendalangi penculikan di resort terbabit sambil membalas dendam.

Komander ESSCOM, Datuk Abdul Rashid Harun, tidak menolak kemungkinan kumpulan terbabit cuba melakukan penculikan di Pulau Mabul, tetapi bertembung anggota PPM yang berada di situ.

“Tindakan mereka juga dipercayai ada kaitan dengan tindak balas terhadap pasukan keselamatan yang meningkatkan operasi penguatkuasaan di kawasan terbabit.

“Jika ini puncanya, ia adalah pengorbanan anggota pasukan keselamatan dalam mencegah kejadian penculikan.

Kejadian ini juga menunjukkan kami berdepan musuh yang datang pada bila-bila masa dan memerlukan setiap anggota pasukan siap siaga sepanjang masa” katanya di sini, semalam.

Dalam kejadian jam 11.10 malam kelmarin, Koperal Ab Rajah Jamuan dan Konstabel Zakiah Aliep, anggota Bot Ronda RH40 PPM, singgah di jeti Mabul Water Bungalow Resort di Pulau Mabul, untuk berlindung berikutan laut bergelora.

Comments

Popular posts from this blog

RUPANYA RAMAI YANG SALAH MANDI WAJIB, INI CARA MANDI WAJIB YANG BETUL

Gadis Melayu 15 Tahun Rela Jadi Hamba Seks Teman Lelaki Kerana Takut Video Sekss Tersebar...Berhati Hatilah Yang DiLuar Sana