Remaja putus tiga jari terkena serpihan mercun

KOTA BHARU - Seorang remaja berusia 14 tahun menjadi mangsa mercun pertama tahun ini selepas putus tiga jari kanan dan cedera mata kanan akibat terkena serpihan mercun botol ketika bermain mercun bersama rakannya di Kampung Luar Gual Periuk, Rantau Panjang, petang Jumaat lalu.

Dalam kejadian itu, mangsa Mohd Idham Syafiq Mohd Taha yang dipercayai terkena serpihan mercun itu ketika dia menyalakan sumbu menggunakan tangan kiri manakala tangan kanannya memegang mercun berkenaan.

Menurut Mohd Idham, belum sempat dia membaling mercun berkenaan ia meletup secara tiba-tiba meletup sehingga menyebabkan tangannya cedera disamping turut terkena pipi dan mata kanannya.

"Saya menjerit kesakitan. Salah seorang rakan yang turut bermain mercun bersama saya membawa saya ke hospital Pasir Mas untuk menerima rawatan.

"Memang saya amat menyesal dengan tindakan saya ini.

Katanya lagi, dia berharap orang ramai jangan ikut perasaan dan rasa seronok kerana akibatnya diri sendiri yang Merana.

Terdahalu, Mohd Idham menerima kunjungan Ketua Polis Kelantan, Datuk Mazlan Lazim yang kini menerima rawatan di Hospital Raja Perempuan Zainab II (HRPZ II), hari ini

Comments

Popular posts from this blog

RUPANYA RAMAI YANG SALAH MANDI WAJIB, INI CARA MANDI WAJIB YANG BETUL

Gadis Melayu 15 Tahun Rela Jadi Hamba Seks Teman Lelaki Kerana Takut Video Sekss Tersebar...Berhati Hatilah Yang DiLuar Sana