Demo UMcedel Di Universiti Malaya - Bukti Pelajar Melayu Kaki Demo Bukan Kaki Belajar




Pelajar-pelajar Melayu memang terkenal dengan sifat buang masa dan membuat perkara yang tidak bermanafaat. Hari ini, sebilangan kecil pelajar-pelajar Melayu berkumpul di perkarangan Universiti Malaya, hari ini, untuk membuat demo kononnya untuk solidariti seorang Vice Chancellor yang juga Pengarah Pusat Kajian Demokrasi dan Pilihan Raya (UMcedel), Profesor Datuk Dr Mohammad Redzuan Othman, yang telah tamat tempoh kontrak dan tidak disambung. Inilah pelajar-pelajar Melayu yng kita ada. Bab demo nombor satu. Bab belajar tidak ramai yang berlumba-lumba untuk mengatasi kaum-kaum lain terutama kaum Cina.

Buktinya, dari tahun 2003 sehingga suku ketiga tahun 2012, daripada 13,192 pelajar telah mendapat manfaat daripada pengecualian membayar balik pinjaman PTPTN kerana prestasi mereka yang cemerlang dalam pelajaran yang berjumlah RM375 juta, 72.8 peratus pelajar adalah Cina, diikuti oleh orang Melayu 22.2 peratus, India pada 3.2 peratus, dan selebihnya adalah kaum-kaum lain. Pelajar-pelajar Melayu memang masih tidak sedar diri. Demo lagi. Teruskan berdemo.

Comments

Popular posts from this blog

RUPANYA RAMAI YANG SALAH MANDI WAJIB, INI CARA MANDI WAJIB YANG BETUL

Gadis Melayu 15 Tahun Rela Jadi Hamba Seks Teman Lelaki Kerana Takut Video Sekss Tersebar...Berhati Hatilah Yang DiLuar Sana